Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Τεχνολογία και Ποιότητα (ΕΛΛ) / Management, Technology and Quality (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Τεχνολογία και Ποιότητα (ΕΛΛ) / Management, Technology and Quality (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών στα ιδιωτικά φαρμακεία από πελάτες και φαρμακοποιούς.

    Thumbnail
    View/Open
    ΔΤΠ-2020-00180.pdf (1.235Mb)
    Date
    2020-05
    Author
    Σοϊλεμεζίδου, Λαρίσα
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Το συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί ο φαρμακευτικός κλάδος ολοένα αυξάνει τον ανταγωνισμό στα ελληνικά φαρμακεία καθιστώντας αναγκαία την έννοια του φαρμακείου υπηρεσιών για την ανάπτυξη κι επιβίωσή τους. Παράλληλα είναι απαραίτητη η αξιολόγηση και η βελτίωση τους ώστε να παρέχεται φαρμακευτική φροντίδα άριστης ποιότητας και να δημιουργείται ταυτόχρονα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως στόχο να μελετήσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα φαρμακεία της Αττικής. Πραγματοποιήθηκαν δύο έρευνες ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση της ποιότητας με υποκείμενα τους πελάτες και τους φαρμακοποιούς. Η πρώτη, από την πλευρά των πελατών βασίστηκε στις πέντε διαστάσεις της ποιότητας: Απτότητα, Αξιοπιστία, Ανταπόκριση, Διασφάλιση και Ενσυναίσθηση. Η δεύτερη, από την πλευρά των φαρμακοποιών βασίστηκε στις καθημερινές δραστηριότητες που εκτελούν στα φαρμακεία τους. Για τη διεξαγωγή τους χρησιμοποιήθηκαν πρωτογενή δεδομένα τα οποία συλλέχθηκαν από τη συμπλήρωση 588 ερωτηματολογίων που αφορούσαν τους πελάτες και 179 ερωτηματολογίων που αφορούσαν τους φαρμακοποιούς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η ποιότητα των υπηρεσιών όπως αξιολογείται από τους πελάτες και στις πέντε διαστάσεις της ποιότητας είναι υψηλή με μέσο όρο 4.27 με άριστα το 5, ενώ υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σε συγκεκριμένους τομείς εφόσον ένα φαρμακείο θέλει παρέχει υπηρεσίες άριστης ποιότητας. Από την πλευρά των φαρμακοποιών, η πιο συχνή δραστηριότητά τους είναι η αντιμετώπιση προβλημάτων πρωτοβάθμιας φροντίδας ενώ ο βασικός λόγος που τους εμποδίζει να παρέχουν άριστες υπηρεσίες στους πελάτες τους είναι η έλλειψη χρόνου. Τέλος, η συντριπτική πλειοψηφία θεωρεί πως η παροχή υπηρεσιών υγείας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη και επιβίωση των φαρμακείων και συμφωνεί με τη θέσπιση αποζημίωσης και κινήτρων από το κράτος για τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Λέξεις κλειδιά: υπηρεσίες, φαρμακείο, ποιότητα υπηρεσιών, αξιολόγηση ποιότητας.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/4559
    Collections
    • Διοίκηση Τεχνολογία και Ποιότητα (ΕΛΛ) / Management, Technology and Quality (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013