Συν-μουσείο: το συμμετοχικό μουσείο και η μουσειοεκπαιδευτική του συνεισφορά. Πρόταση συμμετοχικής εκπαίδευσης δράσης στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πάτρας (ΜΕΤ Π.Π.).
Abstract
Η εργασία ερευνά και εξυπηρετεί δυο βασικούς και αλληλένδετους στόχους/ ερωτήματα:(1)πώς συνεισφέρει η προσέγγιση του συν-μουσείου (δηλ. του συμμετοχικού μουσείου, του μουσείου στο οποίο ο επισκέπτης συμμετέχει ενεργά) στην εκπαιδευτική λειτουργία του μουσείου, και (2) ποια είναι τα συμμετοχικά χαρακτηριστικά στις μουσειακές εκπαιδευτικές δράσεις, και πώς τα πετυχαίνουμε. Οι στόχοι αυτοί αποτέλεσαν τα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας και προσεγγίστηκαν με ερευνητικά εργαλεία της βιβλιογραφικής επισκόπησης (1ο ερώτημα) και συνδυασμού μελέτης περίπτωσης και πειραματικής προσέγγισης (2ο ερώτημα) μέσω της δημιουργίας εκπαιδευτικής δράσης με συμμετοχικά χαρακτηριστικά στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πάτρας (ΜΕΤ Π.Π.). Η εν λόγω δράση αξιολογήθηκε με έντυπα αξιολόγησης, άτυπες συνεντεύξεις των συμμετεχόντων, και με ημιδομημένη συνέντευξη με την υπεύθυνη Επικοινωνίας κι Εκπαιδευτικών Δράσεων του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πάτρας (ΜΕΤ Π.Π.). Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τα οφέλη, τους περιορισμούς και τις προκλήσεις, που προκύπτουν από την ενσωμάτωση συμμετοχικών μουσειοεκπαιδευτικών πρακτικών στην εκπαιδευτική λειτουργία του σύγχρονου μουσείου.