Χαρακτηριστικά σύγχρονων οργανισμών που τους καθιστούν αποτελεσματικούς.
Abstract
Ο στόχος μας με την συγκεκριμένη μεταπτυχιακή διατριβή ήταν να διερευνήσουμε τα χαρακτηριστικά εκείνα τα οποία καθιστούν τους σύγχρονους οργανισμούς αποτελεσματικούς και αποδοτικούς.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην εξέταση της γενιάς των millennials, και στο πως αυτή η γενιά επηρεάζει την λειτουργία και την εταιρική κουλτούρα των οργανισμών και πως επιβάλλει στους οργανισμούς να εξελιχθούν και να προσαρμοστούν με τα νέα δεδομένα της διοίκησης επιχειρήσεων. Τα ερευνητικά ερωτήματα με τα οποία ασχοληθήκαμε στα κεφάλαια που ακολουθούν, αφορούν την εταιρική κουλτούρα, την ικανοποίηση των εργαζομένων σχετικά με την αμοιβή, τα προνόμια και την επαγγελματική εξέλιξη, καθώς επίσης και την διαχείρισης πελατειακών σχέσεων και την αντιμετώπιση πελατών – συνεργατών εντός των σύγχρονων οργανισμών.
Για την εκπόνηση της διατριβής, εκπονήθηκε έρευνα σε εργαζομένους σύγχρονων οργανισμών με την περιγραφική μέθοδο μέσο ερωτηματολογίων.
Το ερωτηματολόγιο καταρτίστηκε βάση των ερευνητικών ερωτημάτων που εξετάζουμε για τους σκοπούς της συγκεκριμένης διατριβής και συμπληρώθηκε από εκατό συνολικά εργαζομένους σε έξι εταιρείες διαφορετικών τομέων και μεγεθών.
Είναι πολύ σημαντικό επίσης να αναφέρουμε ότι το δείγμα - εταιρείες επιλέχθηκε με κριτήριο την αποτελεσματικότητα – αποδοτικότητα – επιτυχία των οργανισμών αυτών με βάση την θέση που έχουν στην τοπική και διεθνή αγορά, την βιωσιμότητα και κερδοφορία τους, και την εταιρική κοινωνική τους πολιτική.
Μέσα από την βιβλιογραφία που συγκεντρώσαμε και από τα αποτελέσματα της έρευνας μας, συμπερασματικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι αποδοτικοί οργανισμοί είναι αυτοί οι οποίοι επενδύουν στο ανθρώπινο προσωπικό και στην ικανοποίηση του, παρέχοντας τους τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας, σύγχρονο, άνετο και φιλικό εργασιακό περιβάλλον, εφαρμόζουν αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης και φροντίζουν ώστε οι εργαζόμενοι τους να αμείβονται ικανοποιητικά, να απολαμβάνουν όσο το περισσότερα προνόμια μπορούν να τους παρέχουν, καθώς επίσης οι οργανισμοί οι οποίοι λαμβάνουν υπόψη τους την γνώμη των εργαζομένων τους.
Εξίσου σημαντικό να αναφέρουμε, είναι ότι στην αποδοτικότητα των οργανισμών μέγιστη σημασία έχει η διαχείριση των πελατών και των συνεργατών τους, με σεβασμό και παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης, για την δημιουργία αξίας και την διατήρηση και αύξηση του μεριδίου αγοράς.