Show simple item record

dc.contributor.advisorΜελισσαροπούλου, Δήμητρα
dc.contributor.authorΜατσικάρη, Χρυσταλλένη
dc.contributor.otherMatsikari, Chrystalleni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-06-22T08:09:04Z
dc.date.available2020-06-22T08:09:04Z
dc.date.copyright2020-06-22
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.otherΕΓΛ/2019/00117el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4483
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων φύλο και ηλικία, ως βασικών παραγόντων διαμόρφωσης της γλώσσας των εφήβων στην κοινωνία της Κύπρου. Μέσα από τη μελέτη της υπάρχουσας σχετικής βιβλιογραφίας αλλά και την έρευνα που διεξήχθη σε συγκεκριμένο μαθητικό πληθυσμό, σκοπός μου ήταν να αναδειχθεί η γλωσσική ποικιλία των νέων και το κατά πόσο η ποικιλία αυτή επηρεάζεται από την ηλικία ή το φύλο των χρηστών της. Από τη μια η ενασχόληση μου με μαθητές γυμνασίου, ηλικίας 12-15, η παρατήρησή τους τόσο σε ώρα διδασκαλίας σε κάποια σχολική αίθουσα, όσο και σε ώρα διαλείμματος στη σχολική αυλή και από την άλλη ο λόγος που γίνεται τα τελευταία χρόνια για τη γλώσσα των εφήβων υπήρξαν τα βασικά κίνητρα για την εκπόνηση της εργασίας, Για τον σκοπό αυτό δόθηκαν στοχευμένα 26 ερωτηματολόγια σε 13 μαθητές της Α΄΄ γυμνασίου και 13 μαθητές της Γ΄΄ λυκείου. Παράλληλα λήφθηκαν και 5 συνεντεύξεις από μαθητές της Γ΄ γυμνασίου, όλοι/ες φυσικοί/ές ομιλητές/τριες της Κυπριακής Διαλέκτου. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν, έτυχαν κοινωνιογλωσσικής επεξεργασίας στη βάση των μεταβλητών του φύλου και της ηλικίας και έδειξαν ότι οι μαθητές ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου, χρησιμοποιούν ένα συγκεκριμένο λεξιλόγιο στην καθημερινή τους επικοινωνία, μόνο όμως μέσα στο πλαίσιο της ομάδας συνομηλίκων,στις ιδιωτικές και προσωπικές τους στιγμές. Πολύ συχνά έχουν την τάση να προβαίνουν σε ανασημασιοδότηση και να δίνουν στις λέξεις καινούργιες έννοιες. Στον καθημερινό τους λόγο χυδαιολογούν με μεγάλη ευκολία και χωρίς κανέναν ενδοιασμό. Τα Greeklish είναι βασικό χαρακτηριστικό της γραπτής έκφρασης των νέων. Τα κορίτσια κυρίως εμφανίζονται πιο τολμηρά και απελευθερωμένα από τα αγόρια και εκφράζονται με μεγαλύτερη φαντασία και δημιουργικότητα. Παράλληλα ο δανεισμός λέξεων από ξένες γλώσσες και κυρίως τα αγγλικά είναι ξεκάθαρος όπως και η προσήλωση των νέων στην τοπική κυπριακή διάλεκτο με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα μωσαϊκό λόγου έκφρασης, αποτελούμενο από αγγλικές λέξεις τροποποιημένες και προσαρμοσμένες στην ελληνική γλώσσα, λέξεις της κυπριακής διαλέκτου και λέξεις που εκφράζουν αποκλειστικά τους ίδιους.el_GR
dc.format.extentv, 96 p. ; 30 cm.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isoenel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠαράγοντες διαμόρφωσης -- Γλώσσα εφήβωνel_GR
dc.subjectKey factors --Youth languageel_GR
dc.titleΤο φύλο και η ηλικία ως παράγοντες διαμόρφωσης της γλώσσας των εφήβων.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis work investigates gender and age as key factors in the formation of “youth language” in Cypriot society. Evaluating the results of the existing bibliography I carried out a research in a certain group of the students’ community with the aim to highlight the linguistic variety of young Cypriots and the extent to which it is affected by the age or the gender of users. The main motivation for the conduction of this particular research was, on the one hand my engagement with 12-15 years old students at a Gymnasium and their observation both in classroom lessons and in the school yard during school breaks, while, on the other hand the continuing discussion on youth language. To this end, 26 targeted questionnaires were given to 13 students of the first class of gymnasium and 13 students of the third class of lyceum. At the same time, 5 interviews were conducted in students of the third class of gymnasium, all of them speakers of the Cypriot dialect. The data gathered were subject to quantitative analysis using as variables gender (boy/girl) and age (gymnasium/lyceum student). Data show that students regardless of age and gender, use a specific vocabulary in their daily communication but only within the same age group in their private and personal moments. They often tend to change the semantics of words and give them new meanings. In their everyday conversation they slang with great easiness and without any hesitation. Greeklish is also treated as a key feature of young people written expression. Girls generally appear more bold and liberated than boys and they express themselves with greater imagination and creativity. At the same time, loanword borrowing (mainly from English), is as clear as the attachment of young people to the local Cypriot dialect, resulting in the creation of a mosaic of expressions, consisting of English words modified and adapted to Greek, Cypriot words and especially new words express themselves exclusively.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record