Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά: Νέα εργαλεία προσέλκυσης κοινού σε σχέση με το σχέδιο αναβάθμισης (master plan) του πολιτιστικού τετραγώνου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων
Abstract
Η παρούσα εργασία εξετάζει τη σημασία εφαρμογής του στρατηγικού σχεδιασμού,αναφορικά με την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των πολιτιστικών οργανισμών, ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής ύφεσης. Αρχικά προσεγγίζεται το θεωρητικό πλαίσιο της στρατηγικής, του κοινού και των εργαλείων προσέλκυσης κοινού, ειδικά κοινού των μουσείων. Μελετώντας την περίπτωση του Αρχαιολογικού Μουσείου Πειραιά και ειδικότερα της νέας στρατηγικής που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια, η παρούσα έρευνα θέτει ως στόχο να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν τα δημόσια μουσεία να ξεπεράσουν την εσωστρέφεια και τους περιορισμούς του πολυδιάστατου ρόλου τους και να δώσουν έμφαση στον παράγοντα άνθρωπο και στην παρεχόμενη εμπειρία. Ειδικότερα περιγράφεται το σύνθετο διαχειριστικό σχέδιο της αναβάθμισης του πολιτιστικού τετραγώνου που κατάρτισε το μουσείο Πειραιά, καθώς και οι επιμέρους δράσεις επικοινωνίας που υλοποιεί, ενώ κατόπιν ποσοτικής έρευνας στο πλαίσιο συγκεκριμένης δράσης επικοινωνίας, διεξάγονται συμπεράσματα η αξιοποίηση των οποίων μπορεί να συμβάλλει στην αποτίμηση του γενικού σχεδίου, καθώς και σε ενδεχόμενες βελτιώσεις του.