Σχέδιο μάρκετινγκ (Marketing Plan) στην κατασκευαστική εταιρία ΧΑΤΖΗΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΑΒΕΤΕ
Abstract
Η παρούσα διατριβή έχει ως αντικείμενο τον σχεδιασμό του πλάνου μάρκετινγκ της εταιρίας ΧΑΤΖΗΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΑΒΕΤΕ στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Σκοπός της διατριβής είναι να παρουσιάσει το κατάλληλο σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρίας, αφού αναλύσει με μεθοδικότητα το εσωτερικό κι εξωτερικό περιβάλλον της. Πιο συγκεκριμένα:
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται η παρουσίαση της εταιρίας, η ιστορική αναδρομή της παρουσίας της στην αγορά και περιγράφονται το όραμα και η αποστολή της.
Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται λεπτομερώς η παρούσα κατάσταση της εταιρίας και του περιβάλλοντος της επιχείρησης, μελετώντας τις τάσεις της αγοράς, την κατάσταση των πελατών και τα δίκτυα διανομής. Επίσης, εφαρμόζεται η PESTLE analysis για να αναλυθεί το εξωτερικό περιβάλλον της εταιρίας δηλαδή το πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, νομικό και φυσικό περιβάλλον. Μέσω της SWOT analysis καθορίζονται οι δυνάμεις και οι αδυναμίες της εταιρίας καθώς και οι ευκαιρίες και οι απειλές του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται. Η ανάλυση της παρούσας κατάστασης ολοκληρώνεται με την εφαρμογή του μοντέλου των 5 δυνάμεων του Porter το οποίο αναλύει τον υφιστάμενο ανταγωνισμό, την απειλή εισόδου νέων ανταγωνιστών, την απειλή των υποκατάστατων προϊόντων, την διαπραγματευτική δύναμη των ανταγωνιστών και την διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών.
Στο τρίτο κεφάλαιο θέτονται οι στόχοι του μάρκετινγκ αναφορικά με τα αποτελέσματα που προσδοκεί η εταιρία.
Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται η τμηματοποίηση της εγχώριας και διεθνούς αγοράς, καθορίζεται η αγορά-στόχος και αποφασίζεται η τοποθέτηση της εταιρίας.
Στο πέμπτο κεφάλαιο, αναλύονται οι τακτικές δράσης σχετικά με το προϊόν, τις τιμές, την διανομή, τις πωλήσεις και την προβολή της εταιρίας σε κάθε μία αγορά-στόχο που έχει επιλεχθεί στο παραπάνω κεφάλαιο.
Ολοκληρώνοντας, στο έκτο κεφάλαιο περιγράφεται το πρόγραμμα εκτάκτου ανάγκης, σε περίπτωση που δεν έχει επιτυχία το πλάνο δράσης της εταιρίας, αναφορικά με τους στόχους που έχουν τεθεί στο τρίτο κεφάλαιο.