Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣαρρής, Δημήτριος
dc.contributor.authorΓαλανίδου, Αναστασία
dc.contributor.otherGalanidou, Anastasia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-02-25T09:53:38Z
dc.date.available2020-02-25T09:53:38Z
dc.date.copyright2020-02-25
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.otherΔΠΠ/2019/00242el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4456
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΒασικό απαιτούμενο για την επίτευξη της Αειφόρου Ανάπτυξης (εφεξής αναφερόμενης ως «ΑΑ») και περιβαλλοντικής συνείδησης αποτελεί η εκπαίδευση, η σημασία της οποίας έχει τονισθεί μέσα από πολλές διεθνείς διακηρύξεις διεθνών οργανισμών και διασκέψεων που έλαβαν χώρα τα τελευταία 40 χρόνια. Για τον λόγο αυτόν, το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί θεωρούνται ως συστατικά στοιχεία επίτευξης της ΑΑ, καθώς έχουν τη δυνατότητα, μέσα από τη διδασκαλία, τη δομή και τις καθημερινές πρακτικές να εφοδιάσουν τους σημερινούς νέους και αυριανούς πολίτες με γνώσεις, ικανότητες, αξίες και οράματα σε ότι αφορά τις αρχές της ΑΑ και ως εκ τούτου και της περιβαλλοντικής συνείδησης. Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕ) και η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΑΑ) (εφεξής αναφερόμενα μαζί ως «ΠΕ/ΕΑΑ») αποτελεί μια καινοτομία, που εισάγει μια διαφορετική αντίληψη στο σχολείο, καθώς βασίζεται σε πρωτοπόρες και πρωτότυπες παιδαγωγικές αρχές, γνωρίσματα μιας ποιοτικής εκπαίδευσης, όπως η συνεργασία πολλών επιστημονικών πεδίων, η ολιστική μάθηση, η κριτική σκέψη, και η ανάγκη συμμετοχής όλων στην λήψη αποφάσεων. Η παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε με σκοπό να καταγραφούν συνοπτικά αλλά όσο το δυνατό εμπεριστατωμένα, οι απόψεις των δασκάλων σε δημοτικά σχολεία της Επαρχίας Λευκωσίας ότι αφορά την ΠΕ/ΕΑΑ. Μέσα από τα ευρήματα της έρευνας, φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα της ΠΕ/ΕΑΑ τόσο για τους ίδιους όσο και για τους μαθητές και την θεωρούν ως απαραίτητο στοιχείο για την οικοδόμηση ενός ποιοτικού σχολείου. Αντιμετωπίζουν επίσης θετικά τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης για την αειφορία ως προς την ουσιαστική εμπέδωση των στόχων που θέτει η ΑΑ και συμφωνούν επίσης σε μεγάλο βαθμό στο ενδεχόμενο ενσωμάτωσης των αρχών της αειφορίας, στο σχολείο. Προκύπτει όμως ότι σε κάποιο βαθμό, οι ίδιοι δεν έχουν ιδιαίτερη κατάρτιση, εκπαίδευση αλλά ούτε επαρκή επιμόρφωση στα θέματα ΑΑ. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί περιγράφουν ένα σχολείο χωρίς την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, με πρακτικές δυσκολίες στην ανάπτυξη των αρχών της ΑΑ στο σχολικό περιβάλλον και αναδεικνύουν ως σημαντικά προβλήματα στην δημιουργία ενός αειφόρου σχολείου, το ανελαστικό αναλυτικό πρόγραμμα, την πληθώρα της ύλης και την πίεση που τους ασκείται για να καλύψουν την ύλη ενώ σε σημαντικό ποσοστό αναγνωρίζουν ότι τα περιεχόμενα, τα μέσα και οι μέθοδοι διδασκαλίας δεν είναι κατάλληλα για να συλλάβει ο μαθητής την πολυπλοκότητα των περιβαλλοντικών προβλημάτων και των αρχών της ΑΑ.el_GR
dc.format.extent135 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectEnvironmental educationel_GR
dc.subjectΑειφόρος ανάπτυξηel_GR
dc.subjectSustainable developmentel_GR
dc.titleΗ εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη. Καταγραφή των αντιλήψεων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη στην Κύπροel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractEducation is considered as a key requirement for achieving Sustainable Development and environmental awareness, the importance of which has been emphasized through many international declarations of international organizations and conferences that have taken place over the last 40 years. For this reason, both school and educators as constituents of achieving the Sustainable Development, have the potential, through teaching, structure and daily practice to provide today's young and tomorrow's citizens with knowledge, skills, values and visions within the terms of the principles of Sustainable Development and of environmental awareness. Education for Sustainable Development is an innovation that introduces a different concept to the school as it builds on pioneering and innovative pedagogical principles and ideas, traits of quality education such as multi-disciplinary collaboration, holistic learning, critical thinking, and the need for everyone to be involved in decision making. This study was designed to summarize, thoroughly, the views of teachers in Nicosia elementary schools on Sustainable Development education. Through the research findings, it seems that teachers understand the importance of education for sustainable education for both themselves and students and see it as an essential element in building a quality school. 6 They are also positive about the sustainability education orientation towards the substantive consolidation of the Sustainable Development Goals and also strongly agree on the possibility of incorporating the principles of sustainability into the school. It turns out, however, that to some extent, they do not have specific training, education, or sufficient training in sustainable development. In addition, teachers describe a school without the necessary logistical infrastructure, with difficulties developing in practice the principles of sustainability, highlighting important problems in the creation of a sustainable school, as inaccurate curriculum, a large volume of material and pressure put on them to cover the curriculum subjects, while recognizing to a large extent that the contents, means and methods of teaching are not appropriate for the learner to grasp the complexity of the environmental problems and principles of Sustainable Development.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής