Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαούλλας, Λάμπρος
dc.contributor.authorΚυριάκου, Σταύρος
dc.contributor.otherKyriakou, Stavros
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2020-02-21T10:58:28Z
dc.date.available2020-02-21T10:58:28Z
dc.date.copyright2020-02-21
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.otherΑΣΠ/2019/00038el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4439
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ θάνατος ενός παιδιού από τροχαίο δυστύχημα, αναμφίβολα συνταράσσει συθέμελα το κράτος και την κοινωνία γενικότερα. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διαπιστωθεί μέσα από πρωτογενή έρευνα, η Γνώση και η Παιδεία που έχουν αποκτήσει τα παιδιά της ηλικίας των 10 και 11 ετών ή της Ε’ και Στ’ Δημοτικού σε θέματα Τροχαίας Ασφάλειας στην Κύπρο. Οι συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες, θεωρούνται ο προθάλαμος από την παιδική στην εφηβική ηλικία και η εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό παράγοντα, ούτως ώστε να αποφευχθούν πιθανοί κίνδυνοι στο οδικό σύστημα της Κύπρου. Τα παιδιά αρχίζουν να περπατούν προς το σχολείο χωρίς βοήθεια, να κινούνται με ποδήλατα ή ακόμα να μεταφέρονται με οχήματα. Από την επαγγελματική μας εμπειρία, παρατηρήσαμε ότι αυτό γινόταν χωρίς να τηρούνται βασικοί κανόνες από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η έρευνα για αυτή την εργασία σχεδιάστηκε και οργανώθηκε με σκοπό να διερευνήσει σε πιο βαθμό τα παιδιά αυτών των ηλικιών διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις και την πολύτιμη τροχαία παιδεία. Προς τον σκοπό αυτό ζητήθηκε η συμβολή του Γραφείου Στατιστικής και Χαρτογράφησης του Αρχηγείου Αστυνομίας, όπου παρουσιάστηκαν στατιστικά δεδομένα, για την περίοδο 2010-2018 με ενεχόμενα σε τροχαία δυστυχήματα, παιδιάς της συγκεκριμένης ηλικίας. Από την ανάλυση των στατιστικών διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα κτίζεται σε 3 πυλώνες, όπως η πεζή διακίνηση, διακίνηση με αυτοκίνητο και διακίνηση με ποδήλατο. Ακολούθως η έρευνα προχώρησε με βάση τους 3 προαναφερθέντες πυλώνες και δημιουργήθηκε ένα ερευνητικό εργαλείο (ερωτηματολόγιο). Αυτό κατασκευάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να πληροί όλες τις διαδικασίες και έτυχε έγκρισης αρχικά, από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης. Στη συνέχεια, προωθήθηκε προς το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας το οποίο έστειλε στον ερευνητή και την σχετική έγκριση. Τα δεδομένα λήφθηκαν από 8 σχολεία (δημόσια και ιδιωτικά) σε όλη την Κύπρο πλην της Λευκωσίας, όπου έλαβαν μέρος συνολικά 305 παιδιά της Ε’ και Στ’ Δημοτικού και από τα δυο φύλα. Από την ανάλυση των δεδομένων του ερωτηματολογίου, έχει δηλωθεί ότι τα παιδιά που διακινούνται πεζά μέσα στο οδικό δίκτυο, διατρέχουν μεγάλο κίνδυνο να εμπλακούν σε τροχαίο δυστύχημα, αφού παρατηρείται ότι υπάρχει σε μεγάλο βαθμό έλλειψη βασικών γνώσεων. Όσο αφορά και τον 2ον πυλώνα όταν επιβαίνουν σε αυτοκίνητα, δηλώθηκε ότι, αφομοιώνουν κακές συνήθειες και παραδείγματα από τους ίδιους τους γονείς, όπως αναφέρεται στην Θεωρία της Μάθησης του Albert Bandura. Στο τέλος της πτυχιακής εργασίας εντοπίζονται με λεπτομερή περιγραφική ανάλυση, όλες οι πτυχές που εντοπίζονται στο ερευνητικό εργαλείο.el_GR
dc.format.extentxiv, 82 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚώδικας Οδικής Κυκλοφορίας -- Κύπροςel_GR
dc.subjectMass Transit Code -- Cyprusel_GR
dc.titleΑναζητώντας την παιδεία και τις γνώσεις των μαθητών της Ε' και Στ' τάξης Δημοτικού στην οδική ασφάλειαel_GR
dc.typeΔιπλωματική Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe death of a child in a car accident is undoubtfully an event that shakes the State at its core and the society at large. The purpose of the paper is to establish, through primary research, certain conclusions in terms of the level of Education and Understanding of children at ages 10 and 11 year old (5th and 6th grade Elementary school) in terms of road safety and of certain means of transportation in Cyprus. The above age range is considered the stepping stone from the child to adolescent and education is an important factor to understand, take caution and avoid plausible dangers from the transportation system. Children begin to walk to school with no help, move around with bicycles or being transported in motor vehicles sometimes without being fully aware of the mass transit code. The research was planned and organized with the purpose of establishing the degree that children of this age range have the necessary knowledge and valuable education. Towards establishing the above goal the contribution of the Research and Development Department at Police Headquarters was given wherefrom statistical data were provided for the period 2010-2018 with occurred accidents where children of the previously said ages were involved. Through an analysis of the statistical data it was established that the core problems can be stratified in 3 pillars/modes of transportation namely pedestrian, car transportation and bicycle riding. The search, structured along the 3 pillars, went forward to develop a research tool (Questionnaire). The questionnaire was structured in such a way in order to fulfil standard practices and procedures and was approved by the Center for Educational research and Evaluation. Thereafter the questionnaire was submitted to the Ministry of Education and Culture, Sport and Youth which has ratified the research methodology. The questionnaire was utilized to extract data from 8 schools in Cyprus (public and private) where 305 children (of both sexes) of the target group have provided their feedback. Having analyzed the data from the above questionnaire, a first conclusion arises that pedestrian children using the pedestrian network are prone to be involved in a traffic accident as they lack basic safety knowledge. As far as the 2nd pillar when children are passengers to motor vehicles as stated they mimic and encompass bad habits and examples of driving behavior from their parent drivers. This conclusion is also stated in the theory of Albert Bandura. Towards the end of the research paper the reader will be provided with details on the questionnaire methodology and rational along with data analysis.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record