Το μάρκετινγκ της συμφωνικής ορχήστρας Δήμου Αθηναίων (ΣΟΔΑ): Σημερινή κατάσταση και μελλοντική προοπτική
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αναδειχθεί η σημερινή κατάσταση του μάρκετινγκ
της ΣΟΔΑ, να εντοπιστούν τα προβλήματα από το εσωτερικό και το εξωτερικό της
περιβάλλον, ώστε από τα αποτελέσματα να ανακύψουν οι προτάσεις βελτίωσης και η
μελλοντική προοπτική του μάρκετινγκ της ορχήστρας.
Μέσα από τη διαδικασία της ανάλυσης της παρούσας κατάστασης του μάρκετινγκ της ΣΟΔΑ,
ερευνήθηκαν στοιχεία και διαδικασίες, από τα οποία προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα
και εργαλεία που δύναται να συμβάλουν αποτελεσματικά στη αντιμετώπιση των
μελλοντικών προκλήσεων του μάρκετινγκ της ορχήστρας, στην αποφυγή
επαναλαμβανόμενων λαθών του παρελθόντος, στον σχεδιασμό σχεδίων αντιμετώπισης
μελλοντικών προκλήσεων υψηλού ρίσκου, καθώς και στον επαναπροσδιορισμό της θέσης
της ΣΟΔΑ στην κοινωνία της Αθήνας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας οδηγούν στο συμπεράσμα ότι η προσέλευση κοινού της ΣΟΔΑ
κρίνεται ως μη ικανοποιητική, αφού επιτυγχάνει ένα ετήσιο μέσο όρο της τάξεως του 56,5%
της χωρητικότητας του Θεάτρου Ολύμπια, και ότι ο υπάρχον καλλιτεχνικός
προγραμματισμός της ΣΟΔΑ, όχι μόνο δεν προσέδωσε κάποια πρόσθετα ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά στη συμβολική ταυτότητα (brand name) της ορχήστρας, αλλά αντίθετα το
αποδυνάμωσε.
Παράλληλα, η απουσία στρατηγικών τμηματοποίησης κοινού σε συνδυασμό με έναν μη
ελκυστικό καλλιτεχνικό προγραμματισμό προκάλεσε την ανικανότητα προσέλκυσης
διαφορετικών ομάδων στόχων με αποτέλεσμα την αδυναμία ενίσχυσης του brand name της
ΣΟΔΑ.