Οικονομία του δικτύου
Abstract
Η Μεταπτυχιακή αυτή έρευνα αναφέρεται στον Ορισμό Οικονομία του Δικτύου και στην σημασία του φαινομένου αυτού. Γίνονται αναφορές για το πως ήρθε στην ζωή μας, πως εξελίχθηκε με την πορεία των χρόνων και πως κατάφερε να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Αναφέρονται επίσης, τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα αυτής. Η παρουσίαση των παραπάνω εννοιών στην βιβλιογραφία μας βοηθά να κατανοήσουμε την ουσιαστική έννοια του φαινομένου αυτού και να επιδιώξουμε την σωστή εκμετάλλευση των αποτελεσμάτων του. Μέσα από αυτή την έρευνα θα προκύψουν συμπεράσματα για το πως θα πρέπει να διαχειριστούν, οι πολίτες, οι επιχειρήσεις αλλά και τα κράτη, την Οικονομία του Δικτύου, έτσι ώστε να αποφέρει θετικά αποτελέσματα και εξέλιξη στην καθημερινότητά μας. Για την διεκπεραίωση αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής, έγινε βιβλιογραφική έρευνα, ανασκόπηση στατιστικών, καθώς και μελέτη περίπτωσης, συγκεκριμένα της εταιρείας Amazon. Ως αποτέλεσμα, είχαμε την δυνατότητα να εντοπίσουμε ευρήματα σχετικά με την Οικονομία του Δικτύου και να κατανοήσουμε πως είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εμφάνιση του διαδικτύου στην ζωή μας. Εντοπίστηκαν επιπτώσεις, θετικές αλλά και αρνητικές στην βιομηχανία της μουσικής και της διαφήμισης, όπου όπως θα δούμε ανάγκασε τους καλλιτέχνες και τους διαφημιστές να αλλάξουν εντελώς τα μέσα προβολής της δουλειάς τους και να κάνουν μια νέα αρχή. Στον εργασιακό τομέα ήρθαν επίσης μεγάλες αλλαγές, οι οποίες ωθούν την κοινωνία να θέσει διαφορετικούς κανόνες και συνθήκες εργασίας. Και τέλος στον τομέα του εμπορίου, όπου έγιναν οι μεγαλύτερες αλλαγές, με την εμφάνιση του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αλλαγή τρόπου αγορών και επιλογών των καταναλωτών.