Living in a Limbo: The liminal space of maritime english teacher's professional development
Abstract
Η κονστρουκτιβιστική θεμελιωμένη θεωρία χρησιμοποιήθηκε για να διερευνήσει τις οπτικές δεκατριών καθηγητών Ναυτικών Αγγλικών (κΝΑ) από διάφορα συγκείμενα για τη διαδικασία της επαγγελματικής τους ανάπτυξης (ΕΑ) και τις ανάγκες της στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης (ΔΒΜ). Παρόλο που υπάρχει ενδιαφέρον και έμφαση για την ΕΑ των καθηγητών ως ένα κρίσιμο στοιχείο μόχλευσης της ποιότητας της εκπαίδευσης στην πρόσφατη βιβλιογραφία, παρατηρείται ελάχιστη προσοχή στην επαγγελματική εξέλιξη των καθηγητών Αγγλικών για Ειδικούς Σκοπούς (ΑΕΣ), ενώ οι φωνές των κΝΑ παραμένουν χωρίς να έχουν ακουστεί. Χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο-πρόσκληση δεκατρείς κΝΑ από διάφορα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ευρώπης και της Ασίας με ακαδημαϊκό υπόβαθρο με πιστοποίηση στη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας έδωσαν τη συγκατάθεσή τους να συμμετάσχουν σε διεξοδικές συνεντεύξεις σε μια ποιοτική προσέγγιση για να ακουστούν οι φωνές τους. Η βασική κατηγορία, Ζώντας εν αναμονή, που ακολουθεί τη διαδικασία του Υπομένοντας τις δοκιμασίες της ναυτικοποίησης προέκυψε από την ανάλυση των δεδομένων καθώς οι συμμετέχοντες εξέφρασαν τις εμπειρίες τους από τις προσπάθειές τους να κατασκευάσουν τη νέα επαγγελματική τους ταυτότητα κατά την μύηση τους στον τομέα των ναυτικών Αγγλικών (ΝΑ) και τις συνεχείς προσπάθειές τους να διατηρούν το επαγγελματικό τους προσωπείο ενημερωμένο εντός του σημερινού παγκοσμιοποιημένου συγκειμένου των ραγδαίων αλλαγών, ενώ βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής για να κερδίσουν αναγνώριση και ισότιμη θέση με τους συναδέλφους εμπειρογνώμονες σε άλλους τομείς της Ναυτιλίας. Οι δύο τροχιές που εντοπίστηκαν στην έρευνα συνιστούν δύο διαδοχικά στάδια μιας ιεραρχικής πορείας προς ένα αναγνωρισμένο κύρος που δεν έχει ακόμη επιτευχθεί. Η δυναμική φύση αυτών των τροχιών σχηματίζει ένα σπειροειδή στροβιλισμό γύρω από την κεντρική και γραμμική επαγγελματική πορεία των κΝΑ ακολουθώντας την ανάπτυξή τους και χαράζει ένα χώρο όπου οι κΝΑ επισκέπτονται και επανεπισκέπτονται κάθε φορά που αισθάνονται ότι το επαγγελματικό τους προσωπείο αποκλίνει από το αντιληπτό ιδανικό και επιθυμητό τους. Η έρευνα εντοπίζει τη διεργασία της ΕΑ των κΝΑ μέσα σε αυτό τον εν αναμονή χώρο επιδεικνύοντας τις ιδιαιτερότητες και τις πολυπλοκότητες, όπως ορίζονται και γίνονται αντιληπτές σε πολλαπλές πραγματικότητες, οδηγώντας σε διάφορες διαδρομές υιοθετούμενες από τους συμμετέχοντες με σκοπό την ΕΑ τους και, επομένως, την σπειροειδή ανάπτυξή τους και, ως εκ τούτου, την προβάλλει παίρνοντας
τη μορφή σπειροειδούς στροβιλισμού, θεωρώντας την μετεωρική της διάσταση ως βιοπολιτική με κεντρομόλα δύναμη για τον έλεγχο και διασφάλιση ότι η δυναμική αυτού του στροβιλισμού δεν απομακρύνεται από τον κεντρικό άξονά της, δηλαδή την επαγγελματική τους πορεία.
Τα ευρήματα παρέχουν βαθιά γνώση των οπτικών των επαγγελματικών, θεσμικών και ψυχολογικών αναγκών και της διαδικασίας της ΕΑ των κΝΑ με νύξεις για την ενδυνάμωσή τους όχι μόνο για πιο αποτελεσματική επαγγελματική πρακτική αλλά και για πιο θεμιτή και δικαιότερη.