• Digital marketing through social media for start up fashion companies 

    Kakouri, Stella (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2020)
    Social media channels started in the early 2000s and since then their production has been growing at exponential rates to enhance and satisfy existing and new needs of the users. Recent data showed that within 2019 two ...
  • Digital marketing για μια διεθνή επιχείρηση: Η περίπτωση των Zara 

    Γαρουφάλου, Αικατερίνη (2017-08-28)
    Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, πραγματευόμαστε το μείζον ζήτημα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών διαδικτύου για μία διεθνή επιχείρηση και πιο συγκεκριμένα, θα αναφερθούμε στην περίπτωση της επιχείρησης Zara, με βασικό στόχο ...
  • Digital transformation in the event industry. A marketing approach 

    Evangelidou, Persefoni-Alkistis (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2022-05)
    Due to the current global health crisis of Covid-19, the event industry was forced to adopt a virtual model basically overnight. The event industry is changing, and progressing in order to adapt to current trends, and ...
  • Diversity in the workplace. 

    Καλογήρου, Μαρία (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-05)
    Στις μέρες μας η παγκοσμιοποίηση άλλαξε όχι μόνο τα σύνορα των χωρών δημιουργώντας ευκολότερο πέρασμα στο εργατικό μεταναστευτικό κίνημα, αλλά επίσης άλλαξε και τον τρόπο που δουλεύουν οι επιχειρήσεις, οι οποίες τώρα πρέπει ...
  • Does work from home affect chances of burnout? (The employee’s point of view) 

    Haber, Elena (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2023-05)
    The research aimed to explore the impact of remote work on burnout and identify factors contributing to it. The study analysed a sample of 160 participants and found that working from home increased the chances of burnout, ...
  • E-Marketing plan of travel agencies in 21st century: A case study of Let' s Go Tours 

    Panayiotou, Anna (2017-08-28)
    Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, φαίνεται ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν άφησαν ανεπηρέαστη ούτε την τουριστική βιομηχανία. Ο παραδοσιακός τρόπος λειτουργίας των ταξιδιωτικών πρακτορείων μετακυλύει στην ανάγκη ...
  • Earnings management during the IFRS implementation and the financial crisis in Greece 

    Androutsopoulou, Aikaterini (2014-08-29)
    As accounting quality cannot be easily observed, researchers have used some measurement models, mostly concerning earnings management, conservatism and value relevance. The most common used measure is earning management ...
  • Electronic banking in Cyprus from customer's point of view 

    Chatzimichael, Nikoletta (2017-07-27)
    Electronic banking services are being used with an increasing frequency and are gaining more and more popularity in most countries, including Cyprus. Previous researches have confirmed the importance of such services for ...
  • Electronic dance music (EDM): From plain entertainment to profitable business 

    Papadakis, Konstantinos (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2021-05)
    Music is one of the main sources of income in the Entertainment Industry. It has created lots of jobs, thus it generated plenty of money. Since the music industry is always evolving and the trends keep changing, there is ...
  • Emotional intelligence in the Greek public sector. 

    Ρώσσογλου, Παρασκευή (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-05)
    Emotional intelligence (EI), in the sense of the ability to recognize and manage emotions in the self and in others, has become a widespread notion in managerial studies all over the world, and it is claimed that high EI ...
  • Empirical testing of capital asset pricing model 

    Μαρούγκας, Ιωάννης (2013-07-25)
    Η παρούσα μελέτη εξετάζει το CAPM στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών (ΧΑΑ) χρησιμοποιώντας το μοντέλο Black, Jensen και Scholes-BJS (1972) καθώς επίσης και το μοντέλο Fama και Macbeth (1973). Τα αποτελέσματα μας δείχνουν ότι ...
  • Employee engagement and job satisfaction, A case study analysis 

    Constantinou, Evelthon (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2021-05)
    Successful organizations recognize that employee satisfaction, performance and employee engagement are very important dimensions. A great deal of research has been conducted on how organizations can become more competitive ...
  • Entrepreneurship for Micro and Small Businesses in Greece. Weaknesses and threats for Micro and Small Businesses in Greece during the crisis. How to overcome the crisis and survive 

    Kalogera, Irene (2017-08-04)
    Micro and Small firms are the backbone of any country’s economy. Especially for Greece, they reach the 99.6% of total firms, the 56.2% of total added-value and the 76% of total employment. The aim of this dissertation is ...
  • Evaluating performance management systems: A roadmap for the Cyprus Institute 

    Σοφοκλέους, Δήμητρα (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2022-05)
    The purpose of the present research is to identify employees’ perceptions on the performance appraisal and performance management systems at The Cyprus Institute. The existence of certain practices of policies within a ...
  • Evaluation of job satisfaction and the factors that affect it- EAC 

    Eleftheriou, Charalambia (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2023-05)
    The current study aimed to investigate the levels of EAC employees’ job satisfaction and also to understand what factors have an impact on job satisfaction. For research purposes, a survey has been conducted with EAC ...
  • Fashionable life + style blog shoegal out in the world - Μια προσέγγιση marketing - business plan, swot & pest analysis, marketing survey - ενα blog μετατρέπεται σε επιχείρηση μέσω marketing 

    Βασιλοπούλου, Βιολέτα (2015-08-31)
    Η μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί με τη χρήση των παραδοσιακών εργαλείων marketing – PEST & SWOT Analysis, Business Plan, Marketing Survey – να μετατρέψει ένα blog σε επιχείρηση, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα το fashionable ...
  • Feasibility study for the establishment of a new airline company in Cyprus 

    Pegiotis, Ioannis (2016-09-08)
    This master thesis aims to discover if a newly-established airline carrier in Cyprus would be viable and, ultimately, suggest the best airline business model suitable for the Cyprus passenger aviation market. Of course, ...
  • Flexible working arrangements and how they affect. Employee satisfaction and productivity 

    Fwka, Athina (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2022-12)
    The goal of this Master’s Dissertation was to examine this so-called “redefined era” of work flexibility. I say “so-called” as from the evidence found while examining the topic of this Master’s Dissertation, it had come ...
  • Follower reaction to leader apology: The role of leader humility 

    Χριστοφόρου, Γιώργος (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2022-12)
    Η παρούσα έρευνα – μελέτη έχει ως σκοπό να αναδείξει πως οι εργαζόμενοι – υφιστάμενοι αντιδρούν σε μια απολογία του προϊσταμένου τους, που χαρακτηρίζεται από ταπεινότητα. Δίνεται κυρίως έμφαση στη σημαντικότητα της ...
  • Guerilla marketing. Η επιρροή του στην καταναλωτική συμπεριφορά 

    Χριστοφιλοπούλου, Ελένη (2015-07-21)
    Καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και καλύτεροι στην αποφυγή των παραδοσιακών εκστρατειών μάρκετινγκ που οι εταιρείες χρησιμοποιούν, έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις να διαφοροποιήσουν τους τρόπους ...