Προσαρμοστικά εκπαιδευτικά συστήματα υπερμέσων.
Abstract
Το μοντέλο της παραδοσιακής διδασκαλίας, αδυνατεί να υποστηρίξει τις σύγχρονες απαιτήσεις, οι οποίες ζητούν την υποστήριξης της διαφορετικότητας κάθε μαθητή, ως προς τις δεξιότητες, τις κλίσεις και το μορφωτικό επίπεδο. Ένα μοντέλο μάθησης, προσαρμοστικό και εξατομικευμένο, το οποίο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος είναι τα Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα Υπερμέσων. Αυτά παρέχουν στους μαθητές τη δυνατότητα της παρουσίασης, της πλοήγησης, της ανατροφοδότησης και της αξιολόγησής τους. Σε αυτή τη διατριβή διερευνάται κατά πόσο τα Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα Υπερμέσων μπορούν να βελτιώσουν την μαθησιακή διαδικασία με την ανάπτυξη της Διαμορφωτικής Αξιολόγησης και ποια είναι η ανταπόκριση των μαθητών από τη χρήση ενός τέτοιου συστήματος. Για το σκοπό αυτό σχεδιάστηκε, Προσαρμοστικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Υπερμέσων για μελέτη περίπτωσης η οποία υλοποιήθηκε σε τρία στάδια με τη βοήθεια του εργαλείου ανάπτυξης LessonLAMS. Από την αξιοποίηση του στη τάξη της Β΄ Γυμνασίου στο μάθημα της Πληροφορικής αξιολογήθηκαν οι δυνατότητες και οι υπηρεσίες του, με την βοήθεια της ποσοτικής μεθόδου. Από τα αποτελέσματα που αναλύθηκαν, απορρέει ότι οι μαθητές είχαν θετική ανταπόκριση και στάση στο μοντέλο διδασκαλίας με τη χρήση του Προσαρμοστικού Εκπαιδευτικού Συστήματος Υπερμέσων και διαπιστώθηκε βελτίωση του επιπέδου γνώσεων και καλύτερη βαθμολογική επίδοση στο μάθημα. Από την πλευρά του εκπαιδευτικού επιβεβαιώθηκε η ευκολία προσαρμογής του εκπαιδευτικού υλικού και η δυνατότητα εξατομικευμένης υποστήριξης για κάθε μαθητή σε πραγματικό χρόνο για όλους τους εκπαιδευόμενους.