Πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες. Μια πρωτότυπη εφαρμογή.
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αποκαλυφθεί κατά πόσο μπορεί η χρησιμοποίηση των πολλαπλών Οπτικοακουστικών- Ψηφιακών εφαρμογών στις Πολιτισμικές Δημιουργικές Βιομηχανίες να ενισχύσει την πολιτισμική εμπειρία για το ηλικιακό φάσμα φοιτητές plus (20-30 ετών). Το μουσείο που εξετάζουμε είναι το Casa museo "Joe Petrosino" στην Ιταλία. Θα αποπειραθούμε να αποδείξουμε με ποιούς τρόπους φροντίζει το εν λόγω αφηγηματικό μουσείο να κατανοήσει τις ανάγκες του καταναλωτή-επισκέπτη, αλλά και το κατά πόσο προσπαθεί να τον καλύψει συναισθηματικά- εκπαιδευτικά. Μέλημά μας είναι να υπογραμμίσουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα του μουσείου έναντι άλλων και τον τρόπο που αυτό επιδρά στην κάλυψη των αναγκών του κοινού. Επίσης, θα βασιστούμε σε συσχετισμούς που προκύπτουν από το αφήγημα του μουσείου με τη σύγχρονη κοινωνία. Κατ΄αυτόν τον τρόπο επιδιώκουμε να αναδείξουμε κοινωνικά ζητήματα που μας απασχολούν στο σήμερα ως ενεργούς και ενσυνείδητους πολίτες. Η ανάλυσή μας δεν θα στηριχθεί σε μονομερή επεξεργασία των βιογραφικών στοιχείων του Joe Petrosino, αλλά στην παρουσίαση του κρυμμένου μηνύματος που βρίσκεται στο αφήγημα του μουσείου. Πολύ περισσότερο μας ενδιαφέρει να παρουσιάσουμε πώς αποκωδικοποιεί το κοινό την πληροφορία, με ποιά μέσα τού ενισχύεται η αποσαφήνιση και τι μπορεί να αποκομίσει από την επίσκεψη. Επιπλέον, προτιθέμεθα να αναδείξουμε τον χαρακτήρα, τη φύση, το όραμα του μουσείου και τις βλέψεις για το μέλλον. Τέλος, αφού διανεμηθεί το ερωτηματολόγιο (το οποίο δημιουργήσαμε για τους συμμετέχοντες νέους) και ολοκληρωθεί το παιχνίδι που υπάρχει στην εφαρμογή του κεντρικού site του μουσείου, θα πραγματοποιήσουμε συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Aldo di Russo. Με αυτόν τον τρόπο η εικόνα μας θα είναι ολοκληρωμένη για το μουσείο (αλληλεπίδραση μεταξύ των συντελεστών, χρηματοδότηση). Αυτή η μεθοδολογία θα βοηθήσει να εξάγουμε συμπεράσματα και να κάνουμε ορισμένες προτάσεις.