Show simple item record

dc.contributor.advisorΖεμπύλας, Μιχαλίνος
dc.contributor.authorΒαμβακίδου, Στυλιανή
dc.contributor.otherVamvakidou, Styliani
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-11-04T08:09:54Z
dc.date.available2019-11-04T08:09:54Z
dc.date.copyright2019-11-04
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.otherΕΠΑ/2019/00070el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4289
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτα πλαίσια της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής μελετήθηκε μια ομάδα παιδαγωγών προσχολικής εκπαίδευσης με εμπειρία στη διδασκαλία αλλοδαπών μαθητών και μαθητριών, που ενστερνίζονται εξισωτικές πεποιθήσεις διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, αναφορικά με τη δυνατότητα ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοπαρατήρησης και αναστοχασμού μέσα από τη συμμετοχή σε μια επιμορφωτική δράση με εργαστηριακή μορφή σχεδιασμένης με βάση τη μέθοδο “Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία”. Σκοπός ήταν η δημιουργία ενός περιβάλλοντος και των συνθηκών που είναι πιθανό να προκαλέσουν τις παγιωμένες αντιλήψεις των συμμετεχόντων και συμμετεχουσών σχετικά με ζητήματα προνομίων, εξουσίας και κοινωνικών νορμών και να προωθήσουν την ανάπτυξη της κριτικής συνειδητοποίησης σχετικά με την πολιτισμική πολυμορφία. Το ερευνητικό μέρος της διατριβής βασίστηκε σε έναν ποιοτικό σχεδιασμό συμμετοχικής έρευνας δράσης. Ως τόπος διεξαγωγής της έρευνας επιλέχθηκε η πόλη του Μονάχου, στο κρατίδιο της Βαυαρίας στη Γερμανία και οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες επιλέχθηκαν μέσω σκόπιμης ομοιογενούς δειγματοληψίας. Κατά τον σχεδιασμό της έρευνας επιλέχθηκε ο συνδυασμός των παρακάτω τεχνικών συγκέντρωσης δεδομένων στα πλαίσια μιας πολλαπλής μεθοδολογικής προσέγγισης: η συμμετοχική παρατήρηση, η συμπλήρωση ερωτηματολογίων, η ημιδομημένη συνέντευξη, η ηχογράφηση των ομαδικών συζητήσεων κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής παρέμβασης και η καταγραφή σχολίων στο ημερολόγιο της έρευνας καθ’ όλη τη διάρκεια διεξαγωγής της. Για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν επιλέχθηκε η προσέγγιση της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Για την εξασφάλιση της αξιοπιστίας της έρευνας αξιοποιήθηκαν τα κριτήρια αξιοπιστίας των Herr & Anderson (2005), ο Οδηγός Αξιολόγησης Έρευνας Δράσης των Waterman et al. (2001) και υιοθετήθηκαν οι μεθοδολογικές στρατηγικές της τριγωνοποίησης, της διαδρομής ελέγχου, της χρήσης ερευνητικού ημερολογίου και του ελέγχου των συμμετεχόντων. Η ολιστική προσέγγιση των ευρημάτων της έρευνας αναδεικνύει δύο βασικούς άξονες αναφοράς· αφενός διαπιστώθηκε πως η μέθοδος “Μετασχηματίζουσα Μάθηση Μέσα από την Αισθητική Εμπειρία” μπορεί να χρησιμοποιηθεί με θετικά αποτελέσματα για την προώθηση του κριτικού στοχασμού των εκπαιδευτικών, ανδρών και γυναικών, αναφορικά με θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης, όπως η διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας στην εκπαίδευση και αφετέρου διαπιστώθηκε πως ένα σύντομης διάρκειας εκπαιδευτικό πρόγραμμα -όπως αυτό που διεξήχθη στα πλαίσια της παρούσας διατριβής- είναι αδύνατο να οδηγήσει τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες σε μετασχηματισμό και αλλαγή των παραδοχών τους, ανεξάρτητα από το πόσο καλή σχεδίαση, διεξαγωγή και θετική απήχηση μπορεί να έχει.el_GR
dc.format.extentx, 196 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕξισωτική προσέγγιση -- Κριτική διερεύνηση
dc.subjectEgalitarian approach -- Critical exploration
dc.subjectΠολιτισμική ετερότητα -- Εκπαίδευση
dc.subjectCultural diversity -- Education
dc.subjectΜετασχηματίζουσα μάθηση -- Αισθητική εμπειρία
dc.subjectTransformative learning -- Aesthetic experience
dc.titleΚριτική διερεύνηση της εξισωτικής προσέγγισης της πολιτισμικής ετερότητας στην εκπαίδευση. Εκπαιδευτική παρέμβαση μέσω της μεθόδου "Μετασχηματίζουσα μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία".el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of this master thesis titled “A Critical Exploration of the Egalitarian Approach of Cultural Diversity in Education. An Educational Intervention Using the Method "Transformative Learning through Aesthetic Experience” is to investigate the potential of promoting the critical awareness of the participating pedagogues about the wider conditions shaping their egalitarian beliefs and pedagogical practices, regarding the cultural diversity of the students, and creating the conditions that are likely to challenge them through an educational intervention by applying the method "Transformative Learning through Aesthetic Experience". For this study, a qualitative participatory action research has been conducted. The study took place in Munich, Germany and the participants were selected by deliberate homogeneous sampling. As part of the methodological approach, a combination of the following data collection techniques was chosen; participatory observation, questionnaire completion, semi-structured interview, group discussions and research diary. The qualitative content analysis was chosen to analyze the data collected. To ensure the credibility of the research, the Herr & Anderson (2005) validity criteria and the Waterman et al. (2001) “Guidance for Assessing Action Research Projects” were adopted, as well as the methodological strategies of triangulation, audit trail, reflective research journal and participant/member check. A holistic approach of the findings highlighted two main keystones. Firstly, it was found that the "Transforming Learning through Aesthetic Experience" method can be used with positive results to promote teachers' critical reflection on social justice issues, such as cultural diversity in education. Secondly, it was found that a short-term educational program -like the one carried out in the context of this dissertation- is impossible to lead participants to transform and change their assumptions despite the good design, conduct and positive resonance of the program.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record