Αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού της Βουλής των Ελλήνων μέσω συνεχούς επιμόρφωσης.
Abstract
Ο δημόσιος τομέας βρίσκεται σε πορεία μεταρρυθμιστικής πολιτικής και ψηφιακού εκσυγχρονισμού, αποτινάσσοντας το γραφειοκρατικό συντηρητικό, σύστημα. Η ανάπτυξη ενός καινοτόμου συστήματος διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την αναβάθμιση των γνώσεων και των δεξιοτήτων του. Η αναβάθμιση του Ανθρώπινου Δυναμικού της Βουλής των Ελλήνων μέσω της συνεχούς επιμόρφωσης διερευνήθηκε χρησιμοποιώντας ποιοτικά / μεθοδολογικά εργαλεία. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής έρευνας είναι να διερευνήσει τις εμπειρίες των εργαζομένων για την σημασία της επιμόρφωσης στον εκσυγχρονισμό του Ανθρώπινου Δυναμικού και στη βελτιστοποίηση όλων των διαδικασιών λειτουργίας του Κοινοβουλίου, έχοντας ως βασικό εργαλείο την ανίχνευση των εκπαιδευτικών αναγκών, για τη διοργάνωση των επιμορφωτικών σεμιναρίων. Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν από την ανάλυση ημιδομημένων συνεντεύξεων, μετά από σκόπιμη δειγματοληψία επτά εργαζομένων στη Βουλή των Ελλήνων. Συγκεκριμένα κατέδειξαν ότι οι σύγχρονες πρακτικές εκπαίδευσης ενηλίκων μπορούν να αποτελέσουν πρακτικές αναβάθμισης του Ανθρώπινου Δυναμικού της Βουλής των Ελλήνων. Αυτές οι σύγχρονες πρακτικές θα αναβαθμίσουν τις ψηφιακές και τις κοινωνικές δεξιότητες, οι οποίες κατά τα λεγόμενα των συμμετεχόντων, χρήζουν βελτίωσης. Επίσης, από τα ευρήματα της έρευνας προέκυψε ότι, η διαδικασία της ανίχνευσης αναγκών οδηγεί στη διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων με πολλαπλά οφέλη, αφενός μεν για τον Οργανισμό και αφετέρου δε για τον ίδιο τον εργαζόμενο. Τα εμπόδια που επισημάνθηκαν για την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση είναι κατά βάση: το ωράριο διεξαγωγής, οι οικογενειακές υποχρεώσεις, ο εργασιακός φόρτος και η έλλειψη ταύτισης των ατομικών / εκπαιδευτικών αναγκών τους, με τα διαθέσιμα σεμινάρια που ήδη προσφέρονται. Τέλος, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προτάθηκε ως μία σύγχρονη λύση στα παραπάνω εμπόδια.