Η οικονομική κρίση του 2009. Η επίπτωση στις ΜΜΕ της Ελλάδας.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2019-05Συγγραφέας
Χατζηδιαμαντή, Μαρία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αναλύθηκε το ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα που αφορούσε το βαθμό στον οποίο η οικονομική κρίση έπληξε τις ελληνικές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, επηρεάζοντας σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο λειτουργίας, την αποδοτικότητα και την κερδοφορία τους. Το πρώτο κεφάλαιο της μεταπτυχιακή διατριβή αναλύει το φαινόμενο της οικονομικής κρίσης σε ένα γενικότερο πλαίσιο, με αναφορά στην έννοια της κρίσης, στις μορφές και στις αιτίες που συντελούν στη δημιουργία της. Παράλληλα, στο κεφάλαιο αυτό εξετάζεται με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντικειμενικότητα και πληρότητα το φαινόμενο της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, παραθέτοντας τα κυριότερα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας και το πώς η κρίση επηρέασε και επέδρασε σε επίπεδο κοινωνικό και οικονομικό. Το δεύτερο κεφάλαιο εξετάζει και αναλύει την έννοια και το περιεχόμενο των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, παραθέτοντας στοιχεία σχετικά με τον ορισμό τους, τα χαρακτηριστικά που τις διέπουν, τη σημασία τους, αλλά και τα πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματά τους. Παράλληλα, στο κεφάλαιο αυτό διεξάγεται εκτενής ανάλυση ως προς τη λειτουργία των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα και τον τρόπο δράσης τους.
Το τρίτο κεφάλαιο της μεταπτυχιακή διατριβή αποτελεί το τμήμα αυτό στο οποίο εξετάζεται εκτενώς ο βαθμός στον οποίο η οικονομική κρίση επέδρασε καταλυτικά στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στην Ελλάδα, μελετώντας, τόσο τις επιπτώσεις της, όσο και τις οικονομικές δυσχέρειες που επήλθαν. Παράλληλα, γίνεται αναφορά στους τρόπους και τα εμπόδια στη χρηματοδότηση που συναντούν αυτού του μεγέθους οι επιχειρήσεις, αλλά και στα μέτρα στήριξης που λαμβάνονται προς αυτές, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Το τέταρτο κεφάλαιο είναι αυτό στο οποίο παρατίθενται μια σειρά από προτάσεις, οι οποίες και αναφέρονται στις προοπτικές ανάπτυξης και στις προσπάθειες για την ενίσχυση της βιωσιμότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα, με επίκεντρο, την καινοτομία, την εξωστρέφεια και τις μορφές χρηματοδότησής τους, μέσα από πλήθος εναλλακτικών προγραμμάτων.
Η μεταπτυχιακή διατριβή ολοκληρώθηκε με το πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο στο οποίο, πέραν των γενικών συμπερασμάτων που εξήχθησαν, διατυπώνονται και ορισμένες προτάσεις, ο χαρακτήρα και το ύφος των οποίων είναι εφαρμόσιμος και κυρίως επικεντρώνεται στην επίλυση σημαντικών για το τμήμα αυτό της ελληνικής οικονομίας προβλημάτων.