Στρατηγικές διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου: μια συγκριτική ανάλυση.
Abstract
Στόχος μεταπτυχιακής διατριβής: Η μεταπτυχιακή διατριβή έχει στόχο μέσα από την συλλογή και ανάλυση δεδομένων τον προσδιορισμό παραγόντων και στρατηγικών που επηρεάζουν την ηλεκτρονική αγορά προϊόντων και την ανάπτυξη επιτυχών στρατηγικών για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ηλεκτρονικών αγορών των επιχειρήσεων.
Μεθοδολογία: Η μεταπτυχιακή διατριβή έχει δύο σκέλη για την συγκριτική ανάλυση των αποτελεσμάτων. Το πρώτο μέρος της μεταπτυχιακής διατριβής χρησιμοποιεί την ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας σε μηχανές αναζήτησης με λέξεις κλειδιά. Το δεύτερο μέρος της μεταπτυχιακής διατριβής συλλέγει και αναλύει δεδομένα σχετικά με τις προτιμήσεις των Ελλήνων/Ελληνοκυπριών σχετικά με την χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου, την χρήση συγκεκριμένων ιστοσελίδων και την γνώση τους σχετικά με ξένες και εγχώριες ιστοσελίδες από τρείς κλάδους του εμπορίου (γενικό εμπόριο, ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, και εμπόριο ειδών ένδυσης).
Αποτελέσματα: Υπάρχει στατιστική σημαντικότητα μεταξύ του κόστος των προϊόντων και του περιεχομένου των ιστοσελίδων και την προτίμηση των καταναλωτών από το ερωτηματολόγιο, γεγονός που συμβαδίζει με την διεθνή βιβλιογραφία. Μεγάλης σημασίας είναι και η ασφάλεια περιήγησης των ιστοσελίδων και η προστασία προσωπικών δεδομένων. Οι στρατηγικές που είναι αποτελεσματικές λαμβάνουν υπόψιν το περιεχόμενο των ιστοσελίδων, την ποιότητα των ιστοσελίδων και των προϊόντων, την ασφάλεια, την ικανοποίηση των καταναλωτών, την ευκολία χρήσης των ιστοσελίδων και την εξυπηρέτηση πελατών. Οι καταναλωτές δίνουν σημασία στην διαφήμιση και στην γνώση των ιστοσελίδων από το οικείο περιβάλλον. Συστήνεται στρατηγική στην μεταπτυχιακή διατριβή σε 4 βήματα για την ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου που λαμβάνει υπόψιν το επιχειρησιακό περιβάλλον, την ανάλυση, σχεδιασμό, εφαρμογή και δοκιμή ιστοσελίδων, την προώθηση ιστοσελίδων και την ανατροφοδότηση.
Συμπέρασμα: Οι προτιμήσεις των Ελλήνων/Ελληνοκύπριων δεν διαφέρουν από την ανάλυση διεθνών δεδομένων. Η ανάπτυξη επιτυχημένης στρατηγικής είναι πολυδιάστατη και περίπλοκη. Υπάρχει ανάγκη για περεταίρω μελέτη στο θέμα.