Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης ενός ηγέτη στη δημόσια υπηρεσία, ο τρόπος που σχετίζεται με την παρακίνηση των εργαζομένων, την ικανοποίηση τους από την εργασία κα ιτην αύξηση της παραγωγικότητας.
Abstract
Η εκπόνηση της παρούσας βιβλιογραφικής έρευνας αποσκοπεί στην παρουσίαση του ρόλου που διαδραματίζει η Συναισθηματική Νοημοσύνη στην επιτυχία ενός ηγέτη. Ειδικότερα, επιδιώκει να φωτίσει πτυχές οι οποίες άπτονται του ρόλου που διαδραματίζει στους ηγέτες της Δημόσιας Υπηρεσίας αλλά και ποια μπορεί να είναι η σχέση της με έννοιες όπως η επαγγελματική ικανοποίηση, η παρακίνηση και η αύξηση της παραγωγικότητας.
Προκειμένου να γίνει κατανοητός ο ρόλος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης θα πρέπει πρώτιστα να καταστεί σαφές ότι η υλοποίηση των στόχων μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού αποτελεί λόγο αποτελεσματικότητας και επιτυχίας τους. Η υλοποίηση των στόχων πραγματοποιείται από άτομα τα οποία παρακινούν και εμπνέουν τους εργαζόμενους. Τα άτομα αυτά δεν είναι άλλοι από τους ηγέτες οι οποίοι κάνουν τα σωστά πράγματα και η διοίκηση λαμβάνει με τη σειρά της τις ανάλογες αποφάσεις ώστε να γίνουν τα όσα αποφασίστηκαν σωστά. Οι ηγέτες λοιπόν, θα πρέπει να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους και αυτά των άλλων, ούτως ώστε να φέρουν εις πέρας τους στόχους της διοίκησης. Η διαχείριση αυτή πραγματοποιείται μέσω των μοντέλων της συναισθηματικής νοημοσύνης, τα οποία και υιοθετούν εκθέσεις, εξαιτίας του ότι παράγουν κλίμακες ικανότητας και απόδοσης για την προσωπικότητα των ατόμων.
Όπως θα διαφανεί και στην παρούσα εργασία, η συναισθηματική νοημοσύνη στον ηγέτη είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση ενός υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος που κινητοποιεί τους εργαζόμενους και τους παρακινεί να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν. Αυτή η προθυμία και η παραπάνω προσπάθεια έχουν ως αποτέλεσμα μακροπρόθεσμη επιχειρησιακή απόδοση. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ακόμα και ένα μέτριο IQ (γνωστική νοημοσύνη) δεν είναι ικανό να ανακόψει την πορεία προς την επιτυχία ενός ηγέτη με τα παραπάνω χαρακτηριστικά.