Show simple item record

dc.contributor.advisorΑλευριάδου, Αναστασία
dc.contributor.authorΑλεξούδη, Δέσποινα
dc.contributor.otherAlexoudi, Despoina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-08-05T08:57:01Z
dc.date.available2019-08-05T08:57:01Z
dc.date.copyright2019-08-05
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.otherΕΠΑ/2019/00071el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4242
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικέ παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παράλληλη στήριξη ως μέσο συνεκπαίδευσης στην Ελλάδα αποτελεί ένα σχετικά πρόσφατο μοντέλο ειδικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχεται σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες. Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των στάσεων – αντιλήψεων των εκπαιδευτικών που έχουν εργαστεί στις δομές της παράλληλης στήριξης για την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες ήταν 15 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι επιλέχθηκαν σκόπιμα με γνώμονα τα έτη εμπειρίας τους ως εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης σε τάξεις συνεκπαίδευσης. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την επίτευξη των στόχων της έρευνας ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη. Τα δεδομένα που προέκυψαν καταγράφηκαν, κωδικοποιήθηκαν και έγινε ποιοτική ανάλυση τους σύμφωνα με την μέθοδο ανάλυσης δεδομένων των Miles και Huberman (1994). Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν τη σπουδαιότητα του θεσμού της παράλληλης στήριξης. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι ο ρόλος τους είναι πολυδιάστατος και αφορά την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών τόσο σε μαθησιακό, όσο και σε κοινωνικο-συναισθηματικό επίπεδο. Η διδακτική εμπειρία και οι επιμορφώσεις μπορούν να συμβάλλουν προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά εξίσου σημαντική κρίνεται και η ανάπτυξη συνεργασιών με τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής καθώς και με το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου. Ωστόσο, οι ερωτηθέντες εξέφρασαν την ανησυχία τους για το μέλλον της συνεκπαίδευσης, έτσι ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες μιας λειτουργικής συνεκπαίδευσης. Η απουσία οργανωμένων επιμορφώσεων, το ελλιπές νομοθετικό πλαίσιο αρμοδιοτήτων, η συνεχής αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, η έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού καθώς και κατά περιπτώσεις πτωχές διαπροσωπικές συνεργασίες είναι παράγοντες που δυσχεραίνουν το έργο τους. Τέλος, τα ευρήματα συζητούνται και αναλύονται συγκριτικά με ερευνητικά δεδομένα που προέκυψαν από προηγούμενες έρευνες σχετικές με την παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση, ενώ παρουσιάζονται παιδαγωγικές προτάσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το έργο τους.el_GR
dc.format.extent145 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectPrimary educationel_GR
dc.titleΣτάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractParallel support as a means of co-education in Greece constitutes a relevantly newly-established model of special education services provided to students with special education needs, and/or disabilities. Aim of the present research was to explore the point of view – opinion of the Instructors/ Teachers who have worked within the framework of inclusive education (co-education) and have implemented co-education (special education) programs within the Primary Education Level. 15 Substitute Teachers of Primary Education Level participated in such research, who were chosen intentionally based on their experience as Teachers of Inclusive Education (Teaching children with disabilities in Inclusive Settings) in Co-education classes. The material used in order to achieve the goals of the research was the semi-structured (semi-directive) interview. The results of the data received were recorded, codified and they were analyzed qualitatively in accordance to the Data Method Analysis of Miles and Huberman (1994). The results of the research showed and proved the importance of the institution of co-teaching. Teachers consider that their role is a multidimensional one and concerns the full and comprehensive development of the children both in learning, as well as in socio-emotional level. Teaching experience and seminars could contribute to such direction, but it is also important to collaborate with the Teachers of General Education, as well as with the rest of the school’s personnel. However, the participant teachers expressed their concern for the future of the co-teaching. The absence of organized seminars, lack of audio-visual material, as well as, not good interpersonal relations are some of the factors which make their work more complicated and difficult. Finally, the results of the research are being discussed with the parties concerned and are being analyzed in comparison with the data from previous research conducted relative to the parallel support – co-teaching, while, new pedagogic proposals are being presented which shall improve the Teachers’ work.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record