Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2019-00071.pdf (1.743Mb)
    Date
    2019-06
    Author
    Αλεξούδη, Δέσποινα
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παράλληλη στήριξη ως μέσο συνεκπαίδευσης στην Ελλάδα αποτελεί ένα σχετικά πρόσφατο μοντέλο ειδικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχεται σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες. Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των στάσεων – αντιλήψεων των εκπαιδευτικών που έχουν εργαστεί στις δομές της παράλληλης στήριξης για την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες ήταν 15 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι επιλέχθηκαν σκόπιμα με γνώμονα τα έτη εμπειρίας τους ως εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης σε τάξεις συνεκπαίδευσης. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την επίτευξη των στόχων της έρευνας ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη. Τα δεδομένα που προέκυψαν καταγράφηκαν, κωδικοποιήθηκαν και έγινε ποιοτική ανάλυση τους σύμφωνα με την μέθοδο ανάλυσης δεδομένων των Miles και Huberman (1994). Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν τη σπουδαιότητα του θεσμού της παράλληλης στήριξης. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι ο ρόλος τους είναι πολυδιάστατος και αφορά την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών τόσο σε μαθησιακό, όσο και σε κοινωνικο-συναισθηματικό επίπεδο. Η διδακτική εμπειρία και οι επιμορφώσεις μπορούν να συμβάλλουν προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά εξίσου σημαντική κρίνεται και η ανάπτυξη συνεργασιών με τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής καθώς και με το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου. Ωστόσο, οι ερωτηθέντες εξέφρασαν την ανησυχία τους για το μέλλον της συνεκπαίδευσης, έτσι ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες μιας λειτουργικής συνεκπαίδευσης. Η απουσία οργανωμένων επιμορφώσεων, το ελλιπές νομοθετικό πλαίσιο αρμοδιοτήτων, η συνεχής αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, η έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού καθώς και κατά περιπτώσεις πτωχές διαπροσωπικές συνεργασίες είναι παράγοντες που δυσχεραίνουν το έργο τους. Τέλος, τα ευρήματα συζητούνται και αναλύονται συγκριτικά με ερευνητικά δεδομένα που προέκυψαν από προηγούμενες έρευνες σχετικές με την παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση, ενώ παρουσιάζονται παιδαγωγικές προτάσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το έργο τους.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/4242
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013