Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚαϊτελίδου, Δάφνη
dc.contributor.authorΜαύρου, Ιωάννα
dc.contributor.otherMavrou, Ioanna
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-08-02T09:29:19Z
dc.date.available2019-08-02T09:29:19Z
dc.date.copyright2019-08-02
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2019/00191el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4238
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός: Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να διερευνήσει τόσο τους παράγοντες παρακίνησης όσο και τους ανασταλτικούς παράγοντες που επηρεάζουν τους υπαλλήλους στην Κεντρική Υπηρεσία του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) ως προς τη συμμετοχή τους ή μη σε προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης με απώτερο σκοπό την επαγγελματική τους ανέλιξη στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης. Υλικό και μέθοδος: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε διοικητικούς υπαλλήλους διαφόρων ειδικοτήτων στην Κ.Υ. του Οργανισμού. Η συλλογή των πληροφοριών πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο 2019 και αφορούσε σε ποσοστό 87% (= 122/140) επί του συνόλου των ερωτωμένων. Ως εργαλείο μέτρησης τόσο των παραγόντων παρακίνησης (ερωτήσεις θεματικής ενότητας Ι) όσο και των ανασταλτικών παραγόντων συμμετοχής (ερωτήσεις θεματικής ενότητας ΙΙ) των υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας ΕΟΠΥΥ σε προγράμματα/δραστηριότητες συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, χρησιμοποιήθηκε Ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από δύο κλίμακες: α) την κλίμακα: «Παράγοντες παρακίνησης των επαγγελματιών σε ΣΕΕ» (Participation Reasons Scale, PRS) των Grotelueschen et al (1979) και β) την κλίμακα: «Ανασταλτικοί παράγοντες συμμετοχής σε ΣΣΕ» (Deterrents Participation Scale, DPS) των Scanlan & Darkenwald (1984). Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο για τις κοινωνικές επιστήμες IBM SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences). Αποτελέσματα: Από τα ευρήματα της έρευνας προέκυψε ότι το 41,8% των συμμετεχόντων έλαβαν μέρος σε κάποιο πρόγραμμα κατάρτισης στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς. Από τις δηλώσεις των ερωτωμένων προέκυψε ότι θεωρούν εξαιρετικά σημαντική την πρόθεση συμμετοχής τους σε προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορούν να ανταποκρίνονται καλύτερα σε γνώσεις και δεξιότητες κατά την άσκηση του επαγγέλματός τους και να συμβαδίζουν με τις νέες εξελίξεις στον τομέα που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά καθώς και να παρέχουν πιο ποιοτικές υπηρεσίες στον πολίτη. Σημαντική για τους ερωτώμενους προέκυψε ότι είναι η διάσταση της εκπαίδευσης μέσω της αλληλεπίδρασης με συναδέλφους, ενώ η συμμετοχή σε προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης θεωρείται μείζονος σημασίας για την επαγγελματική τους πρόοδο. Ταυτόχρονα, μέσα από τη διερεύνηση των ανασταλτικών παραγόντων για τη συμμετοχή των εργαζομένων σε προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης, διαπιστώθηκε γενικά χαμηλή βαθμολογία των παραγόντων αυτών (στοιχείο που συμβαδίζει και με άλλες διενεργηθείσες μελέτες, στις οποίες χρησιμοποιήθηκε έχει χρησιμοποιηθεί το ίδιο μεθοδολογικό εργαλείο), γεγονός που καταδεικνύει ότι η μη συμμετοχή τους σε αυτά δεν σχετίζεται με προσωπικούς ή άλλους οικογενειακούς ενδοιασμούς. Ωστόσο, θα μπορούσε κανείς να εστιάσει την προσοχή στον παράγοντα «Κόστος» συμμετοχής, ως έναν αξιοσημείωτο ανασταλτικό παράγοντα, λόγω της παρούσας οικονομικής συγκυρίας, όχι όμως ως απαγορευτικό. Συμπεράσματα: Μέσα από τις απαντήσεις του ερωτηθέντος δείγματος των εργαζομένων στην Κεντρική Υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ, αναδείχθηκε η εν γένει θετική πρόθεση των εργαζομένων να συμμετάσχουν σε προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης λόγω των ολοένα και περισσότερο απαιτητικών συνθηκών στο εξελισσόμενο περιβάλλον εργασίας του Οργανισμού. Το γεγονός αυτό καθιστά αναγκαία -και ενδεχομένως επιβεβλημένη- την επένδυση εκ μέρους του Οργανισμού σε ανθρώπινους πόρους μέσα από την ενθάρρυνση συμμετοχής σε προγράμματα επιμόρφωσης, τον προσδιορισμό των εκπαιδευτικών αναγκών, τον καθορισμό συγκεκριμένων εκπαιδευτικών στόχων αλλά και την επιλογή των κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, την υλοποίησή τους με τρόπο προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες των εργαζομένων στον ΕΟΠΥΥ και τέλος την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους.el_GR
dc.format.extent127 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔια Βίου Μάθησηel_GR
dc.subjectLifelong learningel_GR
dc.subjectΔιοίκηση Ανθρωπίνων Πόρωνel_GR
dc.subjectHuman Resource Managementel_GR
dc.subjectΔιοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικούel_GR
dc.subjectPersonnel Managementel_GR
dc.titleΔυνατότητες ανέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού στην κεντρική υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAim: To investigate and identify the motivating reasons as well as the deterrents to participation in continuing education for the personnel of National Organization for Healthcare Services Provision, EOPYY’s Central Administration, in order to obtain personal improvement and development in the framework of lifelong learning. Material and method: In the research which was held in the Central Administration of EOPYY, participated 122 employees. The response rate was 87% (=122/140). The principal measurement device was a Questionnaire divided into two thematic parts: concerning the reasons for participating in continuing education (questions of thematic part I) and the deterrents to participating in continuing education (questions of thematic part II), based on the Participation Reasons Scale, PRS (Grotelueschen et al, 1979) and Deterrents Participation Scale, DPS (Scanlan & Darkenwald, 1984). Data analysis was performed using the statistical software IBM SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences). Results: The outcome of the research was that 41,8% of the survey population participated in a training course within the past 12 months. The statements of the respondents pointed out that they consider as greatly influential for the participation in continuing education the fact that their knowledge or skills should further match with the demands of their profession and that proficiencies should be developed, in order to maintain quality of their service to the public. They also mentioned as factors of major importance for participating in continuing education, the collegial learning and interaction as well as the professional improvement and development. Simultaneously, the factors examining the deterrents to participation in continuing education were ascribed low magnitudes of importance by the respondents (an attitude correlated with similar results of surveys, for which the same measurement device had been used), and this could possibly consist a variable not connected with personal or other family constraints. Last but not least, the research could also focus on the factor “Cost” as a remarkable deterrent to participating in continuing education due to the current economic circumstances but not a prohibitive one. Conclusions: The answers of the respondents, consisted of employees in the Central Administration of EOPYY, showed a general positive attitude towards the participation in continuing education under challenging and demanding working conditions in a developing Organization. On behalf of the Organization such a realization imposes the necessity of investment on human resources’ education by encouraging employees to participate in educational and training courses, paying attention to the educational needs of the employees, aiming a certain educational progress as a result of educational programs adapted to their characteristics and proceeding the suitable training evaluation.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής