dc.contributor.advisor | Καϊτελίδου, Δάφνη | |
dc.contributor.author | Κυπριονού, Γεωργία | |
dc.contributor.other | Kyprianou, Georgia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-08-02T06:24:46Z | |
dc.date.available | 2019-08-02T06:24:46Z | |
dc.date.copyright | 2019-08-02 | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2019/00465 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4236 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η αξιολόγηση της ικανοποίησης και των εμπειριών των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας καθώς και η πρόσβαση τους σε αυτές έχουν ιδιαίτερα μεγάλη σημασία για την αξιολόγηση της λειτουργίας των υπηρεσιών υγείας.
Σκοπός: Η μελέτη αυτή επικεντρώνεται στην αξιολόγηση της ικανοποίησης και των εμπειριών των ασθενών με σακχαρώδη διαβήτη στην Οφθαλμολογική Κλινική δύο δημοσίων νοσοκομείων της Κύπρου και την προσβασιμότητα τους στην κλινική.
Μεθοδολογία: Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο 47 ερωτήσεων το οποίο συμπληρώθηκε από τους ασθενείς. Το δείγμα αποτέλεσαν 400 ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη οι οποίοι επισκέφθηκαν την Οφθαλμολογική Κλινική των νοσοκομείων από τον Φεβρουάριο μέχρι και τον Απρίλιο του 2018. Η στατιστική ανάλυση έγινε με το πρόγραμμα SPSS.
Αποτελέσματα: Στην πλειονότητα τους, οι ασθενείς ήταν ικανοποιημένοι με τον οφθαλμίατρο τους και από το νοσηλευτικό προσωπικό. Με την παρούσα μελέτη το 100% των ασθενών δήλωσε ότι ο οφθαλμίατρος του ήταν ευγενικός και τον άκουγε με προσοχή κατά την διάρκεια της εξέτασης του. Σε ότι αφορά το νοσηλευτικό προσωπικό, το 96.5% των ασθενών δήλωσε ότι τον άκουγε προσεκτικά και το 97.5% ότι ήταν ευγενικός/ή μαζί του. Στην ερώτηση κατά πόσο θα σύστηναν οι ασθενείς τον οφθαλμίατρο τους σε άλλους διαβητικούς ασθενείς, οι 397 από τους 400 ασθενείς της μελέτης βαθμολόγησαν με 10 (τον μέγιστο βαθμό) στην κλίμακα Likert.
Θετικά είναι επίσης τα αποτελέσματα που αφορούν την προσβασιμότητα των ασθενών στις υπηρεσίες υγείας. Το 47.3% των ασθενών δήλωσαν ότι είναι μέτρια ευχαριστημένοι στο εάν θα μπορούσαν να εξεταστούν χωρίς προγραμματισμένο ραντεβού. Το 40.3% των ασθενών δήλωσε ότι θα τους βόλευε πολύ εάν λειτουργούσαν τα εξωτερικά ιατρεία τις απογευματινές ώρες. Το 64.8% των ασθενών δήλωσε ότι έχει πρόσβαση σε καινοτόμα/αποτελεσματικά φαρμακευτικά προϊόντα.
Λιγότερο θετικά είναι τα αποτελέσματα στην ερώτηση που αφορούσε τον καιρό αναμονής για το ραντεβού όπου το 71.8% των ασθενών δήλωσε ότι η αναμονή ήταν περισσότερη από 12 μήνες.
Συμπεράσματα: Η συνολική αξιολόγηση των υπηρεσιών της Οφθαλμολογικής Κλινικής ήταν σε αρκετά ψηλά επίπεδα. Διαφάνηκαν ορισμένες δυσκολίες, όπως για παράδειγμα ο μεγάλος χρόνος αναμονής για το προγραμματισμένο ραντεβού, οι οποίες όμως με σωστό προγραμματισμό μπορούν να επιλυθούν έτσι ώστε οι ασθενείς να μπορέσουν να απολαύσουν ιατρικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 99 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Σακχαρώδης Διαβήτης | el_GR |
dc.subject | Diabetes | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση ασθενών | el_GR |
dc.subject | Patients satisfaction | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση ασθενών -- Δημόσια νοσοκομεία | el_GR |
dc.subject | Patients satisfaction -- Public hospitals | el_GR |
dc.subject | Υπηρεσίες υγείας -- Ικανοποίηση ασθενών | |
dc.subject | Health care systems -- Satisfaction of patients | |
dc.title | Η ικανοποίηση και η προσβασιμότητα των ασθενών με σακχαρώδη διαβήτη στη οφθαλμολογική κλινική ενός Δημοσίου Νοσοκομείου. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Background: The evaluation of patients’ satisfaction and experience of health services as well as their accessibility to them has become an inseparable aspect of the health care system.
Aim: The current study concentrates on the evaluation of satisfaction of patients with diabetes mellitus that were examined at the Ophthalmology Departments of the two public hospitals in Cyprus as well as their accessibility to them.
Methods: The tool used was a structured questionnaire that consisted of 47 questions that was completed by the patients. The sample population consisted of 400 patients with diabetes mellitus that were examined at the Ophthalmology Departments of two public hospitals during the period between February and April 2018. The statistical analysis was performed using the SPSS program.
Results: The majority of the patients were satisfied with their ophthalmologist and with the nursing staff. In the current study, 100% of the patients stated that their ophthalmologist was polite and listened to them closely during their examination. Concerning the nursing staff, 96.5% of the patients stated that the nurses listened closely to them and 97.5% stated that the nursing staff was polite to them. Answering the question concerning if they would recommend their ophthalmologist to other diabetic patients, 397 of the 400 patients answered 10 (the maximum points) on the Likert scale.
The results concerning accessibility to health care services were also very positive. Answering the question concerning the ability to be examined without a scheduled appointment, 47.3% of the patients stated moderately satisfied. Answering the question concerning the helpfulness of afternoon appointments, 40.3% of patients stated that it would be helpful. As far as the patients’ evaluation to weather they have accessibility to new/effective medications, 64.8% of patients stated that they do have accessibility.
Results concerning the waiting time necessary for their appointment were less encouraging. Here 71.8% of patients stated a waiting time of more than 12 months.
Conclusions: The overall evaluation of health care services of the Ophthalmology Departmentswas at high levels. Some difficulties were noted, for example the long waiting period for the appointment, but with proper management they can be solved so that the patients can enjoy high quality health care services. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |