Αποτελεσματική εφαρμογή των αρχών διοίκησης ολικής ποιότητας στη λειτουργία και συντήρηση του οργανισμού παραγωγής ηλεκτρονικής ενέργειας της Κύπρου.
Abstract
Στο σύγχρονο ευμετάβλητο επιχειρηματικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις για να επιβιώσουν πρέπει να εστιάσουν στην ποιότητα και στην ικανοποίηση του πελάτη εγκαταλείποντας τα παραδοσιακά μοντέλα διοίκησης. Σκοπός της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής είναι η διερεύνηση αποτελεσματικής εφαρμογής των αρχών Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στη λειτουργία και συντήρηση της Αρχής Ηλεκτρισμού Κύπρου (ΑΗΚ). Η μεθοδολογία της έρευνας έγινε με βάση την ποσοτική έρευνα και περιλαμβάνει την συλλογή πρωτογενών δεδομένων από δύο πληθυσμούς μέσω της διάθεσης, συλλογής και στατιστικής επεξεργασίας ερωτηματολογίων. Συμμετείχαν συνολικά 145 μέλη του προσωπικού του τομέα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και 125 πελάτες του οργανισμού.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μετά την εφαρμογή των αρχών ΔΟΠ στον οργανισμό, στο σύνολο τους οι πελάτες ήταν ικανοποιημένοι από την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αντίθετα, το προσωπικό στο σύνολο του δεν εντοπίζει ουσιαστική βελτίωση στη λειτουργία και συντήρηση του τομέα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Μέσα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διακρίνονται οι κύριοι συντελεστές και τα εμπόδια αποτελεσματικής εφαρμογής της ΔΟΠ στην ΑΗΚ, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα πιστής και σε βάθος εφαρμογής των αρχών ΔΟΠ στον οργανισμό. Τέλος, διατυπώνονται προτάσεις προκειμένου να βελτιωθεί στο μέγιστο η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής αρχών ΔΟΠ και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στην ΑΗΚ.