Το Omni-channel στις λιανικές πωλήσεις. (Omni-channel retailing)
Abstract
Ζούμε στην εποχή που η τεχνολογία εξελίσσεται πολύ γρήγορα και οι τάσεις εναλλάσσονται με ραγδαίους ρυθμούς. Για να είναι κανείς επιτυχημένος στον κλάδο που δραστηριοποιείται, θα πρέπει να παρακολουθεί τις εξελίξεις, τις τάσεις και να υιοθετεί αυτά που του αρμόζουν. Η τελευταία και πολλά υποσχόμενη τάση στο χώρο των στρατηγικών μάρκετινγκ ονομάζεται omni-channel ή αλλιώς πανκαναλική στρατηγική μάρκετινγκ.
Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η μελέτη της πανκαναλικής στρατηγικής μάρκετινγκ και η απάντηση στο ερώτημα του κατά πόσο ένας λιανοπωλητής ευεργετείται από την εφαρμογή της.
Αρχικά γίνεται μία ανασκόπηση στο παρελθόν για να συσχετιστούν οι έννοιες που αφορούν το λιανεμπόριο με την με τη σημερινή κατάσταση. Έπειτα παρουσιάζονται τα κανάλια πωλήσεων και στη συνέχεια αναλύονται όλες οι στρατηγικές μάρκετινγκ που σχετίζονται με την διαχείριση καναλιών πωλήσεων και σημείων επαφής με τους καταναλωτές. Ακολουθεί η παράθεση των βασικών πυλώνων της omni-channel στρατηγικής. Η διατριβή ολοκληρώνεται με τη μελέτη ερευνών που ελέγχουν την αποδοτικότητά της πανκαναλικής στρατηγικής και την απήχηση που έχει στους καταναλωτές όπως επίσης και παραδειγμάτων έμπρακτης την εφαρμογής της.
Η omni-channel στρατηγική είναι στην ουσία η ενοποίηση του ψηφιακού κόσμου με το φυσικό κόσμο, μέσα από την ενσωμάτωση πολλών διαφορετικών καναλιών πώλησης και σημείων επαφής με τον καταναλωτή, σε μία ενιαία ολότητα μέσα στην οποία ο τελευταίος κινείται απρόσκοπτα απολαμβάνοντας μία συναρπαστική αγοραστική εμπειρία. Η στρατηγική αυτή αποδεικνύεται ότι αποτελεί πανάκεια για τους λιανοπωλητές αρκεί να χρησιμοποιείται με σύνεση και στο βαθμό που ταιριάζει σε κάθε επιχείρηση, στη λειτουργία της και στους στρατηγικούς του στόχους.