Browsing Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek) by Title
Now showing items 57-76 of 82
-
Ο "εθνικός εαυτός" και ο "εθνικός άλλος" μέσα από το "αποσυρθέν" βιβλίο ιστορίας της Στ' δημοτικού: Ανάλυση περιεχομένου υπό το πόρισμα της κριτικής παιδαγωγικής και της παιδαγωγικής της ειρήνης
(2011-08-03)Η παρούσα εργασία διερευνά την εικόνα του «εθνικού εαυτού» (εδώ του Έλληνα) και την εικόνα του «εθνικά άλλου» (εδώ του Τούρκου), έτσι όπως προβάλλεται μέσα από το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού Στα νεότερα χρόνια, των ... -
Ο ρόλος της παροχής στοιχείων σε συνδυασμό με τον επιχειρηματολογικό διάλογο στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2023-05)Η παρούσα διατριβή στο πρώτο μέρος ορίζει τι είναι επιχειρηματολογία και πώς συνδέεται με την κριτική σκέψη. Στην συνέχεια παρουσιάζει την μέθοδο “Argue with Me” “Επιχειρηματολόγησε μαζί μου” η οποία εφαρμόστηκε αρχικά από ... -
Ο ρόλος της γλώσσας στη σχολική επίδοση: Αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα
(2013-02-25)Η συμβολή του γλωσσικού κεφαλαίου, ως θεμελιώδους μέρους του πολιτιστικού κεφαλαίου, στη διατήρηση και αναπαραγωγή των ανισοτήτων στον εκπαιδευτικό θεσμό έχει ερμηνευτεί και υποστηριχτεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ... -
Ο ρόλος των διευθυντικών στελεχών δημοτικής εκπαίδευσης στο σχεδιασμό της σχολικής βελτίωσης
(2011-08-22)Η σχολική βελτίωση αποτελεί, μια πρωταρχικής σημασίας στρατηγική επιλογή του εκπαιδευτικού μας συστήματος η οποία περνά μέσα από το αναπτυξιακό σχέδιο βελτίωσης της κάθε σχολικής μονάδας. Πρωταρχικός σκοπός του σχεδιασμού ... -
Όψεις κριτικής παιδαγωγικής μέσα από τα αναλυτικά προγράμματα της νεότερης & σύγχρονης ιστορίας στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2022-05)Η παρούσα μελέτη έχει ως σκοπό να διερευνήσει το ζήτημα της εφαρμογής των αρχών της Κριτικής Παιδαγωγικής μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας στο πλαίσιο του ελληνικού εκπαιδευτικού συγκειμένου αλλά και τους τρόπους ... -
Οι αντιλήψεις και οι απόψεις της διευθυντικής ομάδας σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο για την ανάπτυξη σχεδίου σχολικής βελτίωσης
(2011-08-23)Η σχολική βελτίωση αποτελεί μια πρωταρχικής σημασίας στρατηγική επιλογή της επιχειρούμενης Μεταρρύθμισης του Εκπαιδευτικού Συστήματος της Κύπρου για βελτίωση της ποιότητας της μάθησης των μαθητών. Ως εκ τούτου, η ανάπτυξη ... -
Οι αντιλήψεις των διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου για τις συγκρούσεις στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και το στυλ που υιοθετούν στη διαχείρισή τους
(2011-08-22)Οι συγκρούσεις στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και ο τρόπος διαχείρισής τους είναι ένα θέμα με διεθνές ενδιαφέρον, το οποίο έχει απασχολήσει τους ερευνητές, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Ενώ το θέμα των συγκρούσεων ... -
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συνεκπαίδευση των μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη
(2017-08-04)Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να παρουσιάσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με το ζήτημα της συνεκπαίδευσης των μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη. Πρόκειται για μία νέα ... -
Οι απόψεις των ενηλίκων κωφών ατόμων σχετικά με την κοινωνική και σχολική ενσωμάτωση των κωφών παιδιών σε Δημοτικά Σχολεία της γενικής εκπαίδευσης
(2017-07-31)Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις απόψεις ενήλικων κωφών σχετικά με την σχολική και κοινωνική ενσωμάτωση κωφών παιδιών που φοιτούν σε περιβάλλον ενσωμάτωσης σε ένα γενικό δημοτικό σχολείο.Για την έρευνα αυτή χρησιμοποιήθηκε η ... -
Οι εκπαιδευτικές ανάγκες των νέων αγροτών-κτηνοτρόφων, του γεωφυσικού πάρκου του Ψηλορείτη, Ν. Ρεθύμνης
(2013-07-04)H παρούσα μεταπτυχιακή εργασία, αφορά εμπειρική έρευνα ανιχνευτικού χαρακτήρα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο γεωφυσικό πάρκο του Ψηλορείτη της Περιφέρειας Κρήτης από την πλευρά της Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε) Ρεθύμνης . Ο ... -
Οι εκπαιδευτικοί ως εκπαιδευόμενοι εκπαιδευτές εκπαιδευτικών σε θέματα εισαγωγής των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση: Η περίπτωση του Π.Α.Κ.Ε. Θεσσαλίας
(2013-05-23)Σημαντικός κρίνεται ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, ως ένας συνδετικός κρίκος και μια ευέλικτη ζώνη για να υλοποιηθεί η αποτελεσματική γνώση ως απόρροια μιας ειδικευμένης διδακτικής προσέγγισης. Σε αυτα τα ... -
Οι επιχειρηματικές δεξιότητες των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και οι στάσεις τους σχετικά με την επιχειρηματολογία
(2016-07-07)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των επιχειρηματολογικών δεξιοτήτων των εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Ερευνήθηκε αν οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν αποδεικτικά στοιχεία κατά την επιχειρηματολογία τους και αν οι ... -
Οι πεποιθήσεις, τα στερεότυπα και οι φόβοι γύρω από την αναπηρία: Επιδράσεις στις πρακτικές των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ρνταξιακά περιβάλλοντα
(2017-09-07)Η παρούσα έρευνα εξετάζει το θέμα της παρακώλησης της εφαρμογής της ισότιμης συνεκπαίδευσης στο δημοτικό σχολείο από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, η έρευνα προσπαθεί να συμπληρώσει το κενό της βιβλιογραφίας σχετικά ... -
Παράγοντες που διευκολύνουν και παράγοντες που εμποδίζουν την εφαρμογή των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Αχαϊας
(2011-08-03)Σε εφαρμογή της απόφασης των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υπογράφηκε από το 1988, η Αγωγή και Προαγωγή της Υγείας θεσμοθετήθηκε στην Ελλάδα το έτος 2001 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ως εκπαιδευτική διαδικασία ... -
Παράλληλη στήριξη (Π.Σ.) στο νηπιαγωγείο: Απόψεις νηπιαγωγών γενικής αγωγής για την αποτελεσματικότητα του μοντέλου στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019)Το μοντέλο της συνδιδασκαλίας αποτελεί έναν σύνθετο όρο, που αναφέρεται στην συστηματική προσπάθεια συμπερίληψης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στα τυπικά περιβάλλοντα μάθησης και στην ενεργητική ... -
Παρεμβάσεις για την τροποποίηση των στάσεων παιδιών προσχολικής ηλικίας απέναντι στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(2017-09-12)Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει, αρχικά, τις απόψεις των τυπικά αναπτυσσόμενων μαθητών προσχολικής ηλικίας απέναντι στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές πριν την πραγματοποίηση κάποιας παρέμβασης. Στη ... -
Ρατσισμός και προκατάληψη στην εκπαίδευση: Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
(2016-07-15)Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται ζητήματα που αφορούν την διαπολιτισμική εκπαίδευση και ειδικότερα επιδιώκεται η μελέτη των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών απέναντι στον ρατσισμό και την προκατάληψη στην εκπαίδευση. ... -
Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-06)Η παράλληλη στήριξη ως μέσο συνεκπαίδευσης στην Ελλάδα αποτελεί ένα σχετικά πρόσφατο μοντέλο ειδικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχεται σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες. Στόχος της παρούσας ... -
Σχεδιασμός και αξιολόγηση σειράς διδακτικών παρεμβάσεων που βασίζονται στη χρήση των Smartphones στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης για τη διδασκαλία της φυσικής
(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2022-06)Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο σχεδιασμό και την αξιολόγηση σειράς διδακτικών παρεμβάσεων που βασίζονται στη χρήση των smartphones και της διερευνητικής μάθησης για τη διδασκαλία της Φυσικής. Η διερευνητική μάθηση ...