Ανάπτυξη σχεδίου μάρκετινγκ για την επίχειρηση Ε.Ν. ΜΑΝΟΣ Ε.Π.Ε.
Abstract
Στη συγκεκριμένη μεταπτυχιακή διατριβή γίνεται μία προσπάθεια δημιουργίας ενός οδικού χάρτη, ο οποίος θα καθοδηγήσει την εξεταζόμενη επιχείρηση στην επίτευξη των στόχων της. Ο οδικός χάρτης έχει τη μορφή σχεδίου μάρκετινγκ το οποίο είναι αυστηρά καθορισμένο, ρεαλιστικό και κοστολογημένο, προκειμένου να είναι άμεσα υλοποιήσιμο.
Οι παράγοντες που καθιστούν την παρούσα μελέτη πρωτότυπη σχετίζονται με την ίδια την επιχείρηση αλλά και τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται. Ειδικότερα, η επιχείρηση δραστηριοποιείται στον κλάδο των πραγματογνωμόνων περιουσίας, με δίκτυο γραφείων τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο, κατέχοντας μία από τις ηγετικές θέσεις. Παρέχει βιομηχανικές υπηρεσίες συμβούλευσης και απευθύνεται αποκλειστικά σε βιομηχανικούς καταναλωτές. Ο συγκεκριμένος τεχνοκρατικός κλάδος παραμένει αχαρτογράφητος και συνεπώς υπάρχει πρόσφορο έδαφος για μελέτη. Όσον αφορά την ίδια την επιχείρηση, αυτή είναι η πρώτη απόπειρα σύστασης ενός στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ. Παράλληλα, η σύσταση σχεδίου στην παρούσα φάση είναι επιτακτική καθώς είναι η κατάλληλη στιγμή μάχης για να ανακτήσει η επιχείρηση την ηγετική της θέση στον κλάδο μετά από μία περίοδο ύφεσης.
Μέσα από τη διάρθρωση της μελέτης πραγματοποιούνται διάφορα επίπεδα αναλύσεων του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης, προκειμένου να δοθούν απαντήσεις για τις βέλτιστες στρατηγικές, τα προγράμματα δράσης και το κατάλληλο μείγμα μάρκετινγκ. Οι προτεινόμενες δράσεις κοστολογούνται αλλά και καταχωρούνται σε χρονοδιάγραμμα εξυπηρετώντας συγκεκριμένους στόχους, ενώ συντάσσεται σχεδιασμός έκτακτης ανάγκης προς αντιμετώπιση εγκυμονούντων κινδύνων.
Συνοψίζοντας, από την ανάλυση προκύπτει ότι η στρατηγική διαφοροποίησης είναι η καταλληλότερη για να βοηθήσει την επιχείρηση να πετύχει τους στόχους της. Οι δυνάμεις της επιχείρησης μπορούν να λειτουργήσουν καταλυτικά στον κλάδο και να της επιτρέψουν να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της, ως προς το επίπεδο βιομηχανικών υπηρεσιών που παρέχει στους πελάτες της. Η έννοια διαφοροποίηση θα διαχυθεί σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησης, παίρνοντας τη μορφή συγκεκριμένων και κοστολογημένων προγραμμάτων δράσης, ώστε όλα τα τμήματα της επιχείρησης να λειτουργούν συντονισμένα προς την ίδια κατεύθυνση.