Εμπειρία χρήστη και ασφάλεια στη σχεδίαση FinTech applixations.
Abstract
Τα τελευταία χρόνια, ένα καινούργιο πεδίο εφαρμογών στον τομέα των συναλλαγών έχει γεννηθεί. Το FinTech, είναι μια καινοτόμος τεχνολογία που στοχεύει τις ανταγωνιστικές και παραδοσιακές χρηματοοικονομικές μεθόδους συναλλαγών. Με την βοήθεια της τεχνολογίας, προσπαθεί να προσφέρει στο ευρύ κοινό, μια ευχάριστη και ασφαλή συνεδρία τραπεζικών συναλλαγών. Οι εταιρείες χρηματοπιστωτικής τεχνολογίας, αποτελούνται τόσο από νεοσύστατες εταιρείες, όσο και από καθιερωμένες εταιρείες χρηματοπιστωτικών και τεχνολογιών, οι οποίες προσπαθούν να αντικαταστήσουν ή να ενισχύσουν τη χρήση χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών που παρέχονται από τις υπάρχουσες χρηματοπιστωτικές εταιρείες. Λόγω της μεγάλης διαθεσιμότητας και χρήσης της τεχνολογίας όπως smartphones, laptops κτλ, πολλοί οργανισμοί προσπαθούν να εφαρμόσουν εφαρμογές FinTech ώστε να αποκτήσουν μια βελτιωμένη και ανταγωνιστική στάση. Για να επιτευχθούν όλα αυτά από τις FinTech εφαρμογές, υπάρχει η ανάγκη δημιουργίας συστημάτων που να παρέχουν μια καλή και ευχάριστη εμπειρία στον χρήστη, αλλά με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια και αξιοπιστία. Πολλές φορές όμως η ασφάλεια και εμπειρία χρήστη έρχονται σε αντίθεση και αυτό μας δίνει την αναγκαιότητα και σπουδαιότητα της έρευνας μας, ώστε αυτά τα δυο (ασφάλεια & εμπειρία χρήστη) να συνδυαστούν, ώστε να παρέχουν το μέγιστο δυνατό όφελος για τους τελικούς χρήστες.
Για να επιτευχθεί αυτή η έρευνα, πρέπει να μελετηθεί λεπτομερώς η σχεδίαση FinTech εφαρμογών, ώστε να μπορούμε να κατανοήσουμε το πως δουλεύουν. Υπάρχουν πολλές εταιρείες FinTech αλλά καμιά δεν είναι τέλεια. Υπάρχουν γενικοί κανόνες στο τι χρειάζεται για να έχεις υψηλή εμπειρία χρήστη και ασφάλεια. Όλες έχουν τις δικές τους ιδεολογίες για το πώς να κρατήσεις ένα χρήστη ικανοποιημένο και ασφαλή. Πρέπει να καταλάβουμε, ποια είναι αυτά τα στοιχεία που έχουν υλοποιήσει οι FinTech εφαρμογές, ώστε να κρατήσουν την ικανοποίηση του χρήστη σε υψηλά επίπεδα. Ποια είναι τα επίπεδα ασφαλείας που χρησιμοποιούνται και γιατί. Ποια είναι η ισορροπία ανάμεσα στην εμπειρία χρήστη και ασφάλειας. Το ένα πράγμα που ξέρουμε σίγουρα είναι ότι κάθε εταιρεία χρειάζεται μια στρατηγική εμπειρίας χρήστη (UX). Όπως περνάνε τα χρόνια οι απαιτήσεις των χρηστών έχουν αλλάξει. Η χρονοβόρα και κακή μεταχείριση των χρηστών είναι αυτή που έχει κάνει τις FinTech εταιρείες να ευημερήσουν. Περνάμε σε μια γενιά, η οποία έχει μάθει να χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να κάνει συναλλαγές. Η καινούργια γενιά, είναι έτοιμη να γίνει η πιο ισχυρή ομάδα καταναλωτή την επόμενη δεκαετία. Καταλαβαίνει την τεχνολογία και είναι ανεξάρτητη. Δεν είναι πιστή στο σύμβολο μιας εταιρείας και η εμπειρία είναι το μόνο πράγμα που έχει σημασία. Αν θέλουν οι εταιρείες να διασφαλίσουν το μέλλον τους και να επιβιώσουν μακροπρόθεσμα, πρέπει να μάθουν ποιοι ανήκουν σε αυτή την γενιά και πώς να τους δεσμεύσουν. Οι συναλλαγές θα γίνουν πιο προσωπικές. Θα πρέπει να καταλάβουν τις ανάγκες, αισθήματα, οικονομικές καταστάσεις και συμπεριφορά σε πιο βαθύ επίπεδο. Πρέπει ο σχεδιασμός των συναλλαγών να μετατραπεί από κάτι στατικό σε δυναμικό, δηλ να μάθει να αλλάζει αναλόγως την κατάσταση και συμπεριφορά του χρήστη. Κανείς δεν θέλει να ξοδεύει ώρες για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού λογαριασμού, όταν θα μπορούσε να περάσει μερικά λεπτά ανοίγοντας έναν λογαριασμό σε μια τοπική τράπεζα. Παρόλο που η ευκολία χρήσης και η προσβασιμότητα παραμένουν τα μεγαλύτερα σημεία πώλησης για τις εταιρείες FinTech, ένας μεγάλος αριθμός πελατών χάνεται συχνά κατά τη διάρκεια της πλοήγησης, γεγονός που δημιουργεί εμπόδια στην ευρεία υιοθεσία. Κάθε πλατφόρμα θα πρέπει να είναι φιλική προς το χρήστη, με απλά UI και σε εφαρμογές για κινητά, για να βελτιωθεί η εμπειρία του χρήστη.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με την εμφάνιση τον smartphones, tablets, laptops κτλ πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Οι εταιρείες υποχρεώνονται να μεταβούν σε καινούργιες λύσεις. Βέβαια μέσα σε όλα αυτά σημαντικό ρόλο παίζει και η ασφάλεια. Η διατήρηση της ασφάλειας στο διαδίκτυο είναι πάντα ένα ζήτημα, όταν μεταδίδονται ευαίσθητες πληροφορίες και δεδομένα μέσω δικτυακών συνδέσεων. Τα περασμένα χρόνια έγιναν παραβιάσεις ασφάλειας σε εταιρείες, όπως Equifax και Yahoo, και αυτό έχει ταρακουνήσει την εμπιστοσύνη του χρήστη. Στις FinTech εφαρμογές, σχεδόν κάθε τεχνολογική καινοτομία περιστρέφεται γύρω από τη σύνδεση στο διαδίκτυο. Ενώ οι τραπεζικές συναλλαγές, οι τεχνολογίες blockchain, οι cryptocurrencies και άλλες πτυχές του FinTech συνεχίζουν να φέρνουν επανάσταση στην εμπειρία του χρήστη, αυξάνουν επίσης τα επίπεδα κινδύνου των πελατών που σχετίζονται με την εμπιστευτικότητα και την ασφάλεια των δεδομένων. Βλέποντας το μέλλον, η μεγαλύτερη πρόκληση εδώ για τις μικρές εταιρείες startups, θα είναι η βελτίωση της ασφάλειας και εμπειρίας χρήστη κατά την διάρκεια συναλλαγών στο διαδίκτυο.
Η έρευνα θα βασιστεί πάνω σε βιβλιογραφική επισκόπηση και σε συνεντεύξεις με ειδικούς που ειδικεύονται στη σχεδίαση FinTech εφαρμογών. Θα γίνει συγκριτική ανάλυση, ώστε να αποτυπωθεί η εμπειρία χρήστη σε υπάρχοντα συστήματα. Με βάση αυτά θα μπορούμε να απαντήσουμε στα βασικά ερωτήματα μας και να δημιουργήσουμε σχεδιαστικές προτάσεις για την υλοποίηση αντίστοιχων καινοτόμων εφαρμογών.