Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη (ΕΛΛ) / Cultural Policy and Development (in Greek)
  6. Στρατηγικός σχεδιασμός για τη βελτίωση της μουσειακής εικόνας. Η περίπτωση του Αρχαιολογικού Μουσείου Λευκωσίας
 
  • Details
Options

Στρατηγικός σχεδιασμός για τη βελτίωση της μουσειακής εικόνας. Η περίπτωση του Αρχαιολογικού Μουσείου Λευκωσίας

Author(s)
Τίκκα, Μαρία
Date Issued
2017-02-13
Faculty
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών / Faculty of Humanities and Social Sciences 
Abstract
Η παρούσα διατριβή προσανατολίζεται θεματικά στη διερεύνηση του ρόλου του μάρκετινγκ στο σύγχρονο μουσειακό περιβάλλον, με την παραδοχή ότι η υιοθέτηση και εφαρμογή μεθόδων και εργαλείων μάρκετινγκ αποτελεί πλέον αναγκαία παράμετρο στην μουσειακή λειτουργία. Έχοντας ως μελέτη περίπτωσης το Αρχαιολογικό Μουσείο Λευκωσίας και διαμέσου της σκιαγράφησης του προφίλ των επισκεπτών του και της ανίχνευσης των ενδιαφερόντων, αναγκών και προσδοκιών τους, επιχειρείται η δόμηση ενός στρατηγικού σχεδιασμού, με στόχο την βελτίωση της εκθεσιακής παρουσίασης, των δραστηριοτήτων και υπηρεσιών του και την αναβάθμιση της γενικότερης μουσειακής εικόνας.
Για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας έχουμε προβεί σε επισκόπηση ελληνικής και ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας σχετικής με θέματα στρατηγικού σχεδιασμού, μουσειακού μάρκετινγκ και έρευνας κοινού. Επιπλέον, με την χρήση ερωτηματολογίου αριθμός επισκεπτών κλήθηκε να αξιολογήσει διάφορους μουσειακούς τομείς, όπως παρουσίαση, δραστηριότητες και υπηρεσίες. Τα εξαγχθέντα στοιχεία και η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, αποτέλεσαν τη βάση για διατύπωση μελλοντικών δράσεων και βελτιωτικών πρωτοβουλιών.
Εντοπίζονται τα ισχυρά και τα αδύναμα σημεία, αναδεικνύονται οι υπάρχουσες ευκαιρίες και απειλές και εκτιμάται κατά πόσο το προσφερόμενο μουσειακό προϊόν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των επισκεπτών. Προτείνονται τρόποι για βελτίωση των συνθηκών επίσκεψης, της εκθεσιακής παρουσίασης, των δραστηριοτήτων και υπηρεσιών του μουσείου και διατυπώνονται συγκεκριμένες κατευθύνσεις για αναβάθμιση του προσφερόμενου μουσειακού προϊόντος. Αναζητούνται οι προοπτικές εκσυγχρονισμού και προσαρμογής του μουσείου στη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνική πραγματικότητα και προτείνονται νέες μουσειακές πρακτικές, ερμηνευτικά μέσα και συστήματα επικοινωνίας που θα συνδράμουν σε μια πιο συγκροτημένη μουσειακή πολιτική και μια πιο σύγχρονη και συνεκτική μουσειολογική πρακτική. Στόχος, o επανακαθορισμός του ρόλου του μουσείου και η αναζήτηση ένας νέου προσανατολισμού, που θα το προσαρμόσουν στη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνική πραγματικότητα.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
vi, 75 σ. 30 εκ.
Subjects

Αρχαιολογικό Μουσείο ...

Nicosia Archaeologica...

Αρχαιολογικό Μουσείο ...

Nicosia Archaeologica...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΠΠΑ-2016-00009.pdf

Size

1.69 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):44971e96643faf588d1ee0c622604b95

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly