Η συμβολή των πληροφοριακών συστημάτων WorkForce Management: Μελέτες περίπτωσης στους τομείς των τηλεπικοινωνιών και μεταφορών
Abstract
Οι σύγχρονες επιχειρήσεις έχοντας συνειδητοποιήσει ότι οι άνθρωποι αποτελούν τον πολυτιμότερο πόρο τους, επενδύουν στη Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων. Μέσω αυτής, αντιμετωπίζονται σύνθετα ζητήματα, τα οποία είναι αποτελέσματα της οικονομικής αστάθειας, της παγκοσμιοποίησης και των ανταγωνιστικών πιέσεων. Η Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων, μέσα από τις λειτουργίες της έχει σαν στόχο, να υπηρετήσει τους στρατηγικούς σκοπούς της επιχείρησης, προκειμένου αυτή να είναι κερδοφόρα και ανταγωνιστική.
Η χρήση της Τεχνολογίας και ειδικότερα των Πληροφοριακών Συστημάτων, στον κλάδο της διοίκησης, μπορεί να συμβάλει στην εξοικονόμηση χρόνου, στη μείωση του κόστους, καθώς επίσης και στην αύξηση της παραγωγικότητας. Όμως, η εφαρμογή ενός Πληροφοριακού Συστήματος WFM, επηρεάζει την κουλτούρα της εταιρίας και την νοοτροπία της. Νέες προοπτικές, αλλαγές στρατηγικών, αξιολόγηση προσωπικού και διαφοροποίηση σχέσεων διοίκησης και εργατικού δυναμικού είναι τομείς που βασίζονται τα συστήματα αυτά και οι λόγοι που οδήγησαν στην γρήγορη εξέλιξη και ένταξη τους στις εταιρίες.
Στην παρούσα διπλωματική διατριβή, γίνεται μελέτη των πληροφοριακών συστημάτων WFM (WorkForce Management) που χρησιμοποιούν οι εταιρίες σήμερα καθώς και ποιά είναι η επιρροή αυτών, στην απόδοση των εταιριών. Επιλέχθηκαν εταιρίες, που διαθέτουν κινητά συνεργεία και μπορούν οι διοικήσεις τους, να κάνουν χρήση των συστημάτων αυτών, αποσκοπώντας στην καλύτερη οργάνωση και ικανοποίηση των πελατών. Μελετάται η περίπτωση εφαρμογής Πληροφοριακών Συστημάτων WorkForce Management σε τηλεπικοινωνιακές και μεταφορικές εταιρίες του Νομού Φωκίδας. Πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα, με διεξαγωγή συνεντεύξεων από αρμόδια στελέχη των εταιριών, ανάλυση των δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων. Σύγκριση των αποτελεσμάτων των συνεντεύξεων, ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στις εταιρίες.
Μέσα από συνεντεύξεις, έγινε προσπάθεια να κατανοηθούν τα προβλήματα και οι δυσκολίες που προέκυψαν στην λειτουργία των εταιριών, από την ένταξη των συστημάτων και οι τρόποι που τις βοήθησαν στην αύξηση των αποδόσεων τους. Ακόμη, παρατηρήθηκε η στάση των εργαζομένων, καθώς και η επιρροή των συστημάτων στην
αύξηση της κερδοφορίας, μέσα από την ικανοποίηση των πελατών.