dc.contributor.advisor | Τσίχλη, Άννα | |
dc.contributor.author | Θεοδουλίδου, Μικαέλλα | |
dc.contributor.other | Theodoulidou, Mikaella | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-07-12T08:34:30Z | |
dc.date.available | 2019-07-12T08:34:30Z | |
dc.date.copyright | 2019-07-12 | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2019/00129 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4182 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η δημιουργία θεατρικής παράστασης εφαρμόζοντας τις τεχνικές του θεάτρου της επινόησης. Επιλέγοντας ως θεματική τις προσωπικές ιστορίες και εμπειρίες των ανθρώπων που δουλεύουν στο θέατρο, αλλά βρίσκονται στο παρασκήνιο, στόχος είναι η δημιουργία μιας παράστασης που θα φέρει τις μαρτυρίες αυτών των ανθρώπων στο προσκήνιο, κάνοντας τους Πρωταγωνιστές.
Η διαδικασία δημιουργίας και πραγματοποίησης της παράστασης, καθώς και η διαδικασία σύνθεσης του κειμένου της παράστασης, είναι απόρροια συλλογικής δουλειάς και αποτελεί το πρακτικό μέρος της μεταπτυχιακής διατριβής. Το υλικό για τη δημιουργία του κειμένου, παράχθηκε έπειτα από μαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις, οι απαντήσεις των οποίων καταγράφηκαν και επεξεργάστηκαν από τη θεατρική ομάδα λουμπάγκο. Χωρίς αρχικό κείμενο, η ομάδα κλήθηκε να αλληλοεπιδράσει με το υλικό που είχε προκύψει, να αυτοσχεδιάσει, να πειραματιστεί με εργαλεία τις τεχνικές του θεάτρου της επινόησης, να κατοχυρώσει και να απορρίψει κομμάτια, με σκοπό τη δημιουργία της παράστασης, που περιλάμβανε πραγματικά γεγονότα βασισμένα στις πραγματικές μαρτυρίες, καθώς και γεγονότα που βασίζονται σε μυθοπλασία.
Το θεωρητικό μέρος, εστιάζεται στους λόγους που με οδήγησαν να ασχοληθώ με το θέατρο της επινόησης ως θέμα, στο ερέθισμα για τη δημιουργία της θεατρικής παράστασης με τίτλο «Πρωταγωνιστές», στην επιλογή της ομάδας, καθώς και στην καταγραφή της δημιουργικής πορείας προς την υλοποίησή της. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει την περιγραφή των τεχνικών και των μεθόδων που χρησιμοποιήθηκαν, τις δραματουργικές επιλογές που πάρθηκαν, καθώς και τον απολογισμό του καλλιτεχνικού αποτελέσματος.
Η παράσταση με τίτλο «Πρωταγωνιστές» παρουσιάστηκε στις 19 Μαρτίου 2019 στον Θεατρικό Χώρο Wherehaus 612, στη Λευκωσία, παρουσία πενήντα θεατών. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 62 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θέατρο της επινόησης -- Κύπρος | el_GR |
dc.subject | Devised theatre -- Cyprus | el_GR |
dc.title | Δημιουργία παράστασης με τεχνικές θεάτρου της επινόησης και θέμα μαρτυρίες ανθρώπων που εργάστηκαν πίσω από θεατρικές σκηνές "Πρωταγωνιστές" | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this Masters Thesis is to create a theatrical performance by applying the techniques of Devised Theatre. By choosing as a subject the personal stories and experiences of people working behind the scenes, we aimed towards creating a performance that would bring people's testimonies forward, thus making them protagonists.
We worked collectively towards creating and bringing the performance to life, as well as towards composing the performance text. These processes constitute the practical part of this Thesis. The performance text was produced through recorded interviews, while the respondents’ accounts were recorded and edited by the theatrical group Lumbago. Due to the lack of an original text, the Lumbago group were called to interact with the material that had emerged; to improvise; to experiment with the techniques of the Theatre of the Invention; to enshrine and to reject pieces in order to create the show. It is worth mentioning that the show was based on both true events and fictional events.
The theoretical part of this thesis focuses on multiple aspects: The reasons that have led me look into the Theatre of Imagination; the stimulus for creating the theatrical play "Cast"; how and why the group was selected; the recording of the creative process towards its realization. Moreover, it includes the description of the techniques and methods used; the dramatic choices made; as well as my reflection on the artistic result.
The performance titled "Protagonistes" was presented on March 19th 2019, at the Wherehaus 612, Nicosia, for an audience of fifty adults. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |