Show simple item record

dc.contributor.advisorΚανελλοπούλου, Χάρις
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Χαρά
dc.contributor.otherPapadopoulou, Chara
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-07-12T07:12:52Z
dc.date.available2019-07-12T07:12:52Z
dc.date.copyright2019-07-11
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.otherΠΠΑ/2019/00122el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4176
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο «Το Τατουάζ ως Μέσο Έκφρασης και Διερεύνησης της Κοινωνικής Ταυτότητας. Μία ιστορική και πολιτισμική διαδρομή έως την κυρίαρχη θέση του κατά τον 20ό και 21ο αιώνα» εκπονήθηκε από τη Χαρά Παπαδοπούλου, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη Τμήματος Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του ΑΠΚΥ υπό την επίβλεψη της Δρ. Χάριτος Κανελλοπούλου και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2019. Σκοπός της διατριβής είναι να μελετηθεί το τατουάζ ως μια μορφή τέχνης που προήγαγε την πολιτιστική ανταλλαγή και την προβολή κοινωνικών συμβολισμών σε διαφορετικά ιστορικά πλαίσια από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Παρουσιάζονται στον αναγνώστη τα βασικά χαρακτηριστικά της διάστιξης: αναλύονται η ονομασία, τα πρώτα εργαλεία για τατουάζ και οι αρχαιολογικές ενδείξεις για τις μεθόδους εξάσκησης, τα υλικά και ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι. Θα μελετηθεί παράλληλα το κοινωνικό και το πολιτιστικό πλαίσιο. Ακολούθως, η μελέτη επικεντρώνεται στην εξέλιξη του τατουάζ στον δυτικό κόσμο από τον 18ο αι. και εξής ως μια μορφή τέχνης σε θεάματα όπως το τσίρκο, μαζί με τα σύγχρονα εργαλεία και τις νέες ανακαλύψεις. Έπειτα γίνεται αναφορά στον 19ο αιώνα και στο τατουάζ στη σύγχρονη εποχή του 20ού αιώνα, με επίκεντρο τη χρήση και τη διάδοσή του την εποχή των χίπις. Καθώς εξετάζονται οι κοινωνικοπολιτικοί παράγοντες του 20ού και 21ου αιώνα, θα τονιστεί ο επαναπροσδιορισμός της τέχνης αυτής. Η έρευνα υπογραμμίζει τη δυναμική αυτής της καλλιτεχνικής έκφρασης μέσα στον 20ό αι., ως μέσο τροποποίησης και κόσμησης του σώματος. Εκτός από την έρευνα σε βιβλιογραφικές πηγές, διεξήχθη και ηλεκτρονική έρευνα για την κατανόηση των συμβολισμών και της αξίας που αποδίδεται στην τέχνη της διάστιξης. Η έρευνα επιχειρεί να αναλύσει τη σχέση του ανθρώπου με το σώμα και τη σύνδεση αυτών με τη δερματοστιξία του σήμερα. Αναδεικνύει παράλληλα, μία ιστορική διαδρομή εξέλιξης της τέχνης του τατουάζ, καθώς και τη σημασία που αποκτά το σώμα ως φορέας οπτικών μηνυμάτων και συμβόλων ως μορφή έκφρασης της κοινωνικής ταυτότητας. Εντέλει συνοψίζονται οι κοινωνικοπολιτικοί παράγοντες που διαμόρφωσαν το τατουάζ ως εργαλείο οπτικής επικοινωνίας και οι συμβολισμοί που έχουν προκύψει από την έρευνα στους παραδοσιακούς πρωτόγονους πολιτισμούς και στη σύγχρονη δυτική κοινωνία.el_GR
dc.format.extentiii, 62 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠολιτιστική πολιτική -- Κοινωνική ταυτότητα
dc.titleΤο τατουάζ ως μέσο έκφρασης και διερεύνησης της κοινωνικής ταυτότητας."Μία ιστορική και πολιτισμική διαδρομή έως την κυρίαρχη θέση του κατά τον 20ό και 21ο αιώνα".el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis postgraduate dissertation titled «A Historic and Cultural Route of tattooing and Its Dominant Position in the 20th and 21st Centuries» was prepared by Chara Papadopoulou, postgraduate student of the Postgraduate Studies Program in the Cultural Policy and Development of the Department of Humanities and Social Sciences of the OUC under the supervision of Dr. Charis Kanellopoulou and was completed in June 2019. The aim of the dissertation is to study tattooing as a form of art that promotes cultural exchange and social symbolism. It also aims to introduce to the reader the basic features of the theme in different historical contexts. Initially, the name, the first tools for tattoos and archaeological evidence of the practice methods are analysed, along with, materials and equipment used by the ancients. The social and cultural context will also be reviewed. The research also focuses on the evolution of tattooing in the western world from the 18th century, in places such as the circus. Furthermore, modern tools, new discoveries and the approach of the 19th century are also discussed. Tattooing will also be analyzed within the context of the 20th century, especially at the time of the hippie movement when it gained widespread popularity. The research aims at underlying the dynamics of tattooing as an artistic expression, as a means of modifying and redeeming the body. Moving on the 21st century, the research will focus on the various socio-political factors that have redefined social existence and cultural expression in the post 9/11 era. In addition to literature review, extensive research in digital archives was conducted, from a comparative perspective and methodological approach. The dissertation seeks to contribute to an in-depth understanding of the symbolisms and the value attributed to the art of tattooing through which the human body acquires signification as a carrier of visual meanings and symbols and as a marker of social identity.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record