Η εφαρμογή αρχών λιτής εφοδιαστικής αλυσίδας για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στον κλάδο των Super Market
Abstract
Η οικονομική κρίση που διέρχεται η Ελλάδα, έχει διαταράξει το οικονομικό γίγνεσθαι της χώρας. Στον κλάδο του λιανεμπορίου, και ειδικότερα των σουπερμάρκετ, οι αλλαγές ήταν ραγδαίες με συνεχείς μεταβολές λόγω πτωχεύσεων και εξαγορών. Το συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον θέτει ως προτεραιότητα την στρατηγική θωράκιση των αλυσίδων του κλάδου. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, οι ηγεσίες των εταιριών θα πρέπει να εστιάσουν στην ανάπτυξη ικανοτήτων, οι οποίες θα αποτελέσουν εφαλτήριο για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Κύρια ικανότητα που μπορεί να συμβάλει προς αυτό τον στόχο είναι λιτή εφοδιαστική αλυσίδα. Η λιτή φιλοσοφία έχει ως βασικό στόχο την εξάλειψη της σπατάλης, την εστίαση στον καταναλωτή και την αύξηση της αποδοτικότητας. Τα χαρακτηριστικά αυτά μπορούν να συνεισφέρουν αποφασιστικά στην επιδίωξη του οργανισμού για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω της ηγεσίας κόστους.