Βιβλιογραφική διερεύνηση εκπαιδευτικών μεθόδων σε μια νοσηλευτική ομάδα
Abstract
Εισαγωγή: Η Συνεχιζόμενη Νοσηλευτική Εκπαίδευση αποτελεί βασικό κριτήριο για την προσωπική εξέλιξη ενός επαγγελματία νοσηλευτή και ταυτόχρονα συμβάλει στην αναβάθμιση του ακαδημαϊκού επιπέδου των εργαζομένων μιας υγειονομικής υπηρεσίας. Με αποτέλεσμα να δημιουργούνται υψηλά πρότυπα εργασίας, ποιότητας και εργασιακής κουλτούρας. Η βελτίωση των καθημερινών πρακτικών μέσω των εκσυγχρονισμένων μεθόδων και την συμμόρφωση στις πρόσφατες κατευθυντήριες οδηγίες, αναβαθμίζουν την παραγωγή, την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα μιας νοσηλευτικής υπηρεσίας.
Σκοπός: Ο σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη διεθνούς και εγχώριας βιβλιογραφίας, η καταγραφή και η ανάδειξη εκπαιδευτικών μεθόδων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε προγράμματα Δια βίου εκπαίδευσης. Κυρίως σε προγράμματα με εκπαιδευτικό περιεχόμενο την ενίσχυση του διοικητικού ρόλου, την επικοινωνία και την διαχείριση κρίσεων και την κλινική πράξη. Μέθοδοι: Πραγματοποιήθηκε αναζήτηση από βάσεις δεδομένων με λέξεις κλειδιά όπως το pubmed, το myathens και διάφορων ελληνικών ελληνικών δημοσιεύσεων όπως το ψηφιακό αποθετήριο Κυψέλη. Αποτελέσματα: Σε πολλές έρευνες αποδεικνύεται η ανάγκη και η θέληση των νοσηλευτών για την συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Η βιβλιογραφία υστερεί στην μελέτη για την οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε νοσηλευτικές υπηρεσίες αλλά και στην κατάρτιση των κλινικών εκπαιδευτών με σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνικές, όπως είναι το coaching και το role playing. Συμπέρασμα: Για την αναβάθμιση της Νοσηλευτικής εκπαίδευσης απαιτούνται ξεκάθαροι ρόλοι και συστήματα ελέγχου και αξιολόγησης.