Βίντεο-παιχνίδια και η συμβολή τους στο χώρο της υγείας
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματοποιήθηκε με σκοπό την διερεύνηση στο κατά πόσο τα βιντεοπαιχνίδια συμβάλουν στον χώρο της υγείας, είτε σαν μέσο εκπαίδευσης νέων επαγγελματιών υγείας , είτε επικουρικά στην θεραπεία διαφόρων ασθενειών.
Αρχικά γίνεται μία αναφορά στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών, από την περίοδο που μπήκαν στο σπίτια των ανθρώπων σαν μία ακόμη πρόταση διασκέδασης, έως σήμερα, όπου η μορφή τους άλλαξε κι εκτός από διασκεδαστική, έγινε επιμορφωτική και χρήσιμη σε θέματα της υγείας. Επίσης αναφέρεται ο σκοπός και η αναγκαιότητα της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής, όπως επίσης και η δομή της.
Έπειτα δίνεται ο ορισμός των βιντεοπαιχνιδιών και τα κυριότερα είδη τους. Επιπλέον γίνεται μία εκτενείς αναζήτηση και αναφορά στις διάφορες έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί κι εκδοθεί σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά και που αφορούν τις εφαρμογές των βιντεοπαιχνιδιών αναλόγως τον σκοπό που εξυπηρετούν στον χώρο της υγείας, π.χ. θεραπευτικά, εκπαιδευτικά, για αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου κ.α.
Κατόπιν δίνονται οι ορισμοί του υλικού και του λογισμικού ενός συστήματος. Επιπλέον γίνεται περιγραφή των συστημάτων που χρησιμοποιήθηκαν στις έρευνες της ενδεικτικής βιβλιογραφίας που παρουσιάστηκε στο δεύτερο κεφάλαιο. Ακόμη δίνονται και τα διαγράμματα ροής δεδομένων των συστημάτων αυτών.
Στη συνέχεια γίνεται σύγκριση των μελετών περίπτωσης αναλόγως τον σκοπό που εξυπηρετούν στον χώρο της υγείας ανάλογα με το κόστος υλοποίησης και λειτουργίας τους, την αποδοτικότητα τους κ.α. επιπλέον γίνεται και SWOT ανάλυση.
Γίνεται επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων μέσω συνεντεύξεων ατόμων του χώρου της υγείας και τελικά γίνεται ο σχολιασμός των συμπερασμάτων που προκύπτουν από τις συνεντεύξεις, την βιβλιογραφική έρευνα και την σύγκριση των μελετών περίπτωσης