Διαδικτυακή επικοινωνία πολιτιστικών οργανισμών. Η περίπωση του τεχνολογικού μουσείου Νόησις στη Θεσσαλονίκη
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή διατριβή πραγματεύεται τη διαδικτυακή επικοινωνία στους πολιτιστικούς οργανισμούς. Στο πλαίσιό της, μελετούμε τα εργαλεία που προσφέρει το διαδίκτυο, όπως ο ιστότοπος και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και το πώς μπορεί ένας πολιτιστικός οργανισμός να επωφεληθεί από τη χρήση τους. Κάνουμε ανασκόπηση της διαθέσιμης βιβλιογραφίας, σχετικά με τη διαδικτυακή επικοινωνία και τα εργαλεία της. Ως μελέτη περίπτωσης, εξετάζουμε το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας Νόησις στη Θεσσαλονίκη. Συγκεντρώνουμε στοιχεία σχετικά με τη διαδικτυακή επικοινωνιακή στρατηγική του οργανισμού, αξιολογώντας τον ιστότοπό του με βάση κάποια κριτήρια, καταγράφοντας τα θετικά και τα αδύνατα σημεία του ιστοτόπου, παρουσιάζοντας τη διαδικτυακή αλληλογραφία του (newsletter) και το ιστολόγιο, αλλά και παρακολουθώντας την παρουσία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του οργανισμού. Κατόπιν δημοσιεύουμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας σχετικά με την ικανοποίηση του κοινού από τον ιστότοπο του Νόησις, παρουσιάζουμε τις διεθνείς καλές πρακτικές που ακολουθούν κάποια από τα μεγαλύτερα διεθνή τεχνολογικά μουσεία και συζητούμε το πώς θα μπορούσαν αυτές να ωφελήσουν το Νόησις αν τις υιοθετούσε. Τέλος κάνουμε βελτιωτικές προτάσεις για τον ιστότοπο, το newsletter, το ιστολόγιο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Νόησις. Τα συμπεράσματα που εξάγουμε από την παραπάνω μελέτη, σχετικά με τη σωστή χρήση των εργαλείων του διαδικτυακού μάρκετινγκ, μπορούν να βοηθήσουν και άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς στο μέλλον να επανασχεδιάσουν τη διαδικτυακή τους στρατηγική και να διευρύνουν το κοινό τους.