Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαϊωάννου, Γεώργιος
dc.contributor.authorΠαπαϊωάννης, Ιωάννου
dc.contributor.otherPapaioannis, Ioannou
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-07-04T09:41:38Z
dc.date.available2019-07-04T09:41:38Z
dc.date.copyright2019-07-04
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.otherΠΠΑ/2019/00106el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4133
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ εναλλακτική εκπαιδευτική πολιτική και διδασκαλία, ως συνδυασμός μελέτης, εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας, που αποτελεί το κύριο ζητούμενο στα σημερινά εκπαιδευτικά δρώμενα, μπορεί να πραγματωθεί πλέον μέσα από εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας, με την χρήση σύγχρονων μουσειοεκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μουσειακούς, μνημειακούς και άλλους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς και πολιτισμικής ανάπτυξης. Η βιωματική μάθηση και κατάκτηση της γνώσης, η δημιουργικότητα και συνεργασία, η συμμετοχικότητα και η αλληλοδιάδραση, η καλλιέργεια δεξιοτήτων και ανακάλυψη ταλέντων, είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα προγράμματα αυτά. Ειδικότερα η εξερεύνηση του παρελθόντος στοιχείου και ο συνδυασμός με την σημερινή πραγματικότητα και τα σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα και εφόδια, αναπλάθουν την προσωπικότητα του ατόμου και βοηθούν στην ολοκλήρωση του, προετοιμάζοντας το για την πρόκληση του μέλλοντος και νέες κατακτήσεις. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, εξετάζεται ο ρυθμός και η αρχιτεκτονική της παλαιοχριστιανικής βασιλικής, η τέχνη και τεχνοτροπία των βασικών της μερών, στοιχείων και παραστάσεων, καθώς και η καλλιτεχνική, ιστορική και συμβολική τους αξία και ερμηνεία. Σημείο αναφοράς αποτελεί ο εμβληματικός Ναός του Αγίου Αρσενίου στην Κυπερούντα, ως η μοναδική περίπτωση, αναβίωσης του ρυθμού αυτού στην Κύπρο. Σε συνδυασμό με την σχολική ύλη και τους δείκτες επάρκειας και επιτυχίας των νέων αναλυτικών προγραμμάτων της ιστορίας κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου, προτείνονται πέντε εκπαιδευτικά προγράμματα, που καλύπτουν τις πλείστες απαιτήσεις τις σχολικής ύλης, μέσα από την διερεύνηση και μελέτη βασικών μερών, δομικών στοιχείων, παραστάσεων και συμβόλων του πιο πάνω μνημείου. Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα της εργασίας αυτής είναι αφενός, να διαφανεί η μεγάλη σημασία της χρήσης μουσειοεκπαιδευτικών προγραμμάτων και η ενσωμάτωση τους στην σχολική ύλη και αφετέρου, να αναδειχθεί και να προαχθεί ο διδακτικός και εκπαιδευτικός ρόλος και αποστολή των χριστιανικών μνημείων, πέραν από την συμβατική λειτουργική και λατρευτική χρήση τους.el_GR
dc.format.extentx, 136 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΜουσειοεκπαιδευτικά προγράμματαel_GR
dc.subjectMuseum educational programsel_GR
dc.subjectΜουσειακές θεωρίες μάθησηςel_GR
dc.subjectMuseum-related methods of learningel_GR
dc.titleΜουσειοεκπαιδευτική προσέγγιση της Βασιλικής του Αγίου Αρσενίου στην Κυπερούντα και Μουσειοεκπαιδευτικά προγράμματαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAlternative educational policy and teaching, as a combination of study, education and entertainment, constitutes the main objective of today's education. It may now be achieved using alternative teaching methods, through modern museum educational programs–projects within museums, monuments and other places of cultural development and heritage. Experimental learning and knowledge acquisition, creativity and cooperation, participatory and interactivity, skills development and talent exploration, are a few of the advantages of these programs–projects. Especially, the exploration of the past and its combination with the present-day reality and the modern technological accomplishments and tools, reconstruct an individual's character and facilitate its formation, preparing her or him for the future's challenges and for new achievements. In this master's thesis, the architecture of the Early Christian basilica and its architectural rhythm are being examined, along with the art and style of its main parts. Evidence and documents, along with the artistic, historical and symbolic value are also being considered. The point of reference for this study is the emblematic church of Saint Arsenios in Kyperounta, as a unique revival example of Early Christian basilica in Cyprus. According to education curricula and the indicators of sufficiency and success of the new analytical programs for History lesson of the second year of High School, five educational programs are proposed. These programs cover most of the requirements of the education curricula, through the investigation and study of the basic parts of the church as well as its structural elements representations and symbols. In conclusion, the results of this study show the great importance of the use of museum-related educational programs–projects and their integration in the educational schedule. Beyond their conventional and devotional use, the educational role and the important mission of Christian monuments also must be pointed and promoted.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record