dc.contributor.advisor | Τσίχλη, Άννα | |
dc.contributor.author | Δριτσέλη, Κυριακή | |
dc.contributor.other | Dritseli, Kyriaki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T09:16:43Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T09:16:43Z | |
dc.date.copyright | 2019-06-26 | |
dc.date.issued | 2019-04 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2019/00126 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4124 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή θα παρουσιαστεί η διαδικασία παραγωγής και παρουσίασης της μαθητικής θεατρικής παράστασης Μια Βόλτα με τον Σαίξπηρ που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας. Στόχος της παράστασης ήταν να προαχθεί η συνεργατική δημιουργία μέσα από τη βιωματική προσέγγιση μιας ομάδας μαθητών της Α’ Λυκείου.
Αρχικά περιγράφονται τα είδη του θεάτρου από τα οποία θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές: το θέατρο της επινόησης, το οποίο χαρακτηρίζεται από μια ελευθερία που προάγει τη «διαίσθηση», τον «αυθορμητισμό» και την επεξεργασία των ιδεών του κάθε μέλους ξεχωριστά (Oddey 1994:1) και το σωματικό θέατρο. Για να εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα θεάτρου της επινόησης και σωματικού θεάτρου με μαθητές είναι απαραίτητη η συμβολή της Παιδαγωγικής του Θεάτρου, με βασικά της εργαλεία το θεατρικό παιχνίδι, τον θεατρικό αυτοσχεδιασμό και το εκπαιδευτικό δράμα.
Στη συνέχεια τονίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού και επιχειρείται η εφαρμογή και καταγραφή της μεθοδολογίας υλοποίησης ενός τέτοιου εγχειρήματος. Τέλος, καταδεικνύεται πως οι παραστάσεις που δημιουργούνται μέσω της εποικοδομητικής διαδικασίας του θεάτρου της επινόησης, αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές δομές, βασίζονται στα ενδιαφέροντα των μαθητών και δίνουν έμφαση στην επιλογή, την ελευθερία και την ευελιξία. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 95 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Συνεργατική δημιουργία -- Θέατρο | el_GR |
dc.subject | Cooperation -- Theater | el_GR |
dc.title | Η δημιουργία μαθητικής θεατρικής πράστασης με τεχνικές από το σωματικό θέατρο και το θέατρο της επινόησης με αφετηρια τα έργα Αγάπης Αγώνας Άγονος του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και Λυσιστράτη του Αριστοφάνη | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This MA dissertation will present the procedure of the production and presentation of the performance A stroll with Shakespeare, which was created during the lesson of project. The purpose was to focus on cooperation through the experiential approach of a group of students of Senior High School.
Firstly, there is a record of the characteristics of devised theatre as Devising is a process of making theatre that enables a group of performers [...] and gives emphasis on a way of working that supports intuition, spontaneity, and an accumulation of ideas (Oddey 1994: 1), as well as those of physical theatre. In order for a devised and physical theatre performance with students to take place, it is essential to apply Theatre in Education together with the Pedagogy of Theatre, theatrical game, theatrical improvisation and educational drama, as its fundamental tools.
Consequently, the importance of the teacher’s role is emphasized and the implementation and recording of the methodology of such an endeavor is attempted. Finally, it is demonstrated that the performances that are carried out by the constructive procedure of the devised theatre, having replaced the traditional forms, are based on students’ interests and focus on the choice, the freedom and flexibility. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |