dc.contributor.advisor | Δερμεντζόπουλος, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Νούλα, Ελένη | |
dc.contributor.other | Noula, Eleni | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T09:15:29Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T09:15:29Z | |
dc.date.copyright | 2019-06-26 | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2019/00099 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4119 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Οι εικαστικές τέχνες, κυρίως η ζωγραφική και η γλυπτική μπορούν να διαδραματίσουν τον ρόλο ενός δυναμικού μέσου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δια μέσου του οποίου, όπως έχει αποδειχθεί, είναι δυνατό να ενεργοποιηθούν σημαντικές γνωστικές, συναισθηματικές και ενσώματες διεργασίες, συντελώντας με αποτελεσματικό τρόπο στην ευρύτερη μαθησιακή διαδικασία αλλά και στην κατάκτηση της ιστορικής γνώσης ειδικότερα. Άλλωστε, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον, εν μέρει, στην ελληνική ιστορία και εκτενώς στην ελληνική μυθολογία είναι εύκολο, τόσο να εντοπισθεί όσο και να αναφερθεί, ανά τους αιώνες, μια πλούσια παρακαταθήκη εικαστικών έργων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών που έχουν επιλέξει να αποδώσουν –εικαστικά- θέματα εμπνευσμένα από τις παραπάνω πηγές. Επιπλέον, η σοβαρή ενασχόληση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την επιλογή, την αξιοποίηση και την ενσωμάτωση τέτοιων έργων στη διδακτική πράξη αφενός, και αφετέρου οι απαραίτητες γνώσεις που η εκπαιδευτική κοινότητα διαθέτει ή οφείλει να διαθέτει πάνω σε ζητήματα ιστορίας της τέχνης αποτελούν, εν τέλει, βασική προϋπόθεση προς την επιτυχή σύζευξη εικαστικών τεχνών και αποτελεσματικής ιστορικής εκπαίδευσης. | el_GR |
dc.format.extent | xv, 103 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ελληνική Μυθολογία -- Τέχνες | el_GR |
dc.subject | Greek mythology -- Arts | el_GR |
dc.subject | Ενσυναίσθηση | el_GR |
dc.subject | Empathy | el_GR |
dc.title | Το έργο τέχνης στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού Σχολείου και η συμβολή του στη μαθησιακή διαδικασία. Μελέτη περίπτωσης: Το σχολικό εγχειρίδιο ιστορίας Γ' Δημοτικού | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The visual arts, painting and sculpture can play the role of a dynamic part in primary education through which it has been demonstrated that it is possible to activate important cognitive and emotional processes, effectively contributing to the wider learning process and acquiring historical knowledge particularly. After all, concentrating the interest, partly on Greek history and on Greek mythology, it is easy to identify and to mention, over the centuries, a rich array of works of art from both Greek and foreign artists who have chosen to attribute, visual arts, subjects inspired by Greek history and mythology. The serious involvement of the primary education teacher by selecting, exploiting and integrating such projects in the didactic act on the one hand and the necessary knowledge on issues of art history are, ultimately, a basic prerequisite for a successful conjugation of visual arts and effective historical education. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |