Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού: Ένας "θησαυρός" στα χέρια των οργανισμών μελέτη περίπτωσης: Η παρουσία και ο ρόλος της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού στις κυπριακές επιχειρήσεις/οργανσιμούς
Abstract
Η παρούσα διατριβή διαπραγματεύεται και αναλύει το ρόλο, τους στόχους, τις λειτουργίες και τις πολιτικές/πρακτικές που οφείλει η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) να παρέχει στον οργανισμό της για να εξυπηρετεί το λόγο ύπαρξης της: να συντελεί στην καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του σημαντικότερου πόρου που αυτός διαθέτει, το ανθρώπινο κεφάλαιο.
Συγκεκριμένα, η εν λόγω διατριβή αφού αναλύσει μέσω της θεωρητικής προσέγγισης τις προαναφερθείσες πτυχές της ΔΑΔ, θέτει υπό μελέτη το ερώτημα κατά πόσο οι Κυπριακοί οργανισμοί, ιδιωτικοί ή δημόσιοι, πρωτίστως διαθέτουν τμήμα ΔΑΔ και έπειτα εάν οι ενέργειες ΔΑΔ ως προς τις λειτουργίες διαχείρισης των ανθρωπίνων πόρων του οργανισμού κρίνονται επαρκείς/ανεπαρκείς, επιτυχημένες/αποτυχημένες. Από τα αποτελέσματα που θα προκύψουν απο την εμπειρική έρευνα μέσω της χρήσης ενός ανώνυμου δομημένου ερωτηματολογίου για τα πιο πάνω ερωτήματα, θα εξαχθούν και συμπεράσματα ως προς το βαθμό ικανοποίησης των εργαζομένων απο το έργο της ΔΑΔ και κατ' επέκταση και από τον ίδιο τον οργανισμό. Τέλος, θα προταθούν εισηγήσεις βελτίωσης ως προς τη δράση της ΔΑΔ με απώτερο σκοπό την αύξηση της αφοσίωσης των εργαζομένων προς τον οργανισμό τους.
Αναλυτικότερα, στο 41ο κεφάλαιο αφού γίνει μια σύντομη ιστορική αναδρομή της ΔΑΔ θα αναλυθεί ο ρόλος, οι λειτουργίες, ο σκοπός, η στρατηγική και οι πρακτικές διαχείρισης των ανθρωπίνων πόρων της ΔΑΔ σ' ένα οργανισμό. Στο 2ο κεφάλαιο θα παρουσιαστεί η δράση της ΔΑΔ και η πολιτική που εφαρμόζει ως προς τις διαδικασίες ανάλυσης/σχεδιασμού θέσης εργασίας, προσέλκυσης/στρατολόγησης και επιλογής. Ακολούθως, θα γίνει αναφορά στις διαδικασίες/δράση που αυτή πρέπει να ακολουθεί ως προς την αξιολόγηση, την εκπαίδευση, την αμοιβή, τις παροχές/ωφελήματα των εργαζομένων, την ποικιλομορφία και τις διακρίσεις στο χώρο εργασίας καθώς και την ενίσχυση της παρακίνησης/ικανοποίησης των εργαζομένων. Στο 3ο κεφάλαιο θα αναλυθούν τα αποτελέσματα που θα προκύψουν από τις απαντήσεις του ερωτηματολογίου και θα καταγραφούν συμπεράσματα ως προς την ύπαρξη/αποτελεσματικότητα της ΔΑΔ στις Κυπριακές επιχειρήσεις και ικανοποίησης ή οχι του προσωπικού από τη δράση της αλλά και για το πως οφείλει η ίδια να αντιμετωπίζει τον εαυτό της σ' ένα οργανισμό αλλά και πως πρέπει να αντιμετωπίζεται από αυτόν για να καταστεί επιτυχημένη. Τέλος, στο 4ο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν εισηγήσεις βελτίωσης του έργου της ΔΑΔ για μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των υπαλλήλων και κατ' επέκταση μεγιστοποίηση της παραγωγικότητας/κερδοφορίας του οργανισμού ενισχύοντας ταυτοχρόνως τη φήμη του καθιερώνοντας τον σε ισχυρό αντίπαλο στην αγορά που δραστηριοποιείται.