Η αναγκαιότητα του ηλεκτρονικού επιχειρείν και η ανάπτυξη του πελατολογίου μέσα από την σωστή χρήση των κοινωνικών δικτύων και της τεχνολογίας
Abstract
Για να μπορέσει μια επιχείρηση να επιβίωση στις μέρες μας, θα ήταν καλύτερα να μπορεί να αλλάζει, να αναπτύσσετε και να γίνεται ανταγωνιστική σε διάφορους τομείς. Αν και θα πρέπει να υπάρχει μια σταθερότητα, τουλάχιστον στο θέμα της ποιότητας, δεν σημαίνει ότι θα σταματήσει να προσπαθεί να βρει νέους τρόπους για να παραμένει ανταγωνιστική. Αυτές οι αλλαγές όμως πρέπει να είναι ριζικές ή μια απλή αναβάθμιση στον τρόπο παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων είναι αρκετή; Τι ζητούν και πως το αναζητούν πλέον οι πελάτες αυτό που θέλουν; Το διαδίκτυο και γενικά το ψηφιακό περιβάλλον έχει γίνει ένα αναγκαίο κομμάτι όλου του επιχειρηματικού κόσμου στις καθημερινές του συναλλαγές. Το ηλεκτρονικό επιχειρείν δημιουργήθηκε προκειμένου να διαχωρίσει τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν καινούργιες και αναβαθμισμένες τεχνολογίες για τη διεκπεραίωση των δραστηριοτήτων τους από αυτές που χρησιμοποιούν τις παλιές παραδοσιακές μεθόδους. Από την άλλη ο όρος ηλεκτρονικό εμπόριο αναφέρεται στις επιχειρήσεις εκείνες που δραστηριοποιούνται και στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τις νέες μεθόδους πωλήσεων και διανομείς όχι μόνο εγχώρια αλλά και στο εξωτερικό. Θα αναλυθούν παραδείγματα κυπριακών επιχειρήσεων,
Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να αναλύσει σε βάθος πως εξελίσσεται το ανταγωνιστικό περιβάλλον μιας επιχείρησης, αναλύοντας τις δυνάμεις του Πόρτερ, την αναγκαιότητα του ηλεκτρονικού επιχειρείν αλλά και της συνεχούς τεχνολογικής αναβάθμισης. Το μεγαλύτερο οικονομικό όφελος προέρχεται από τους πελάτες, κάτι που επίσης χρήζει ιδιαίτερης προσοχής καθώς ναι μεν θα πρέπει να εξελισσόμαστε αλλά καταλαβαίνοντας και τις ανάγκες των πελατών μας. Όσο μεγάλη γκάμα προϊόντων και αν διαθέτει μια επιχείρηση, όσο ανταγωνιστικές και αν είναι οι τιμές τις σε σχέση με τις άλλες εταιρείες το κυριότερο στοιχείο είναι να έχει αρκετούς πελάτες που θα αποφέρουν τα ανάλογα έσοδα. Μπορεί η χρήση των κοινωνικών δικτύων αλλά και των ηλεκτρονικών πωλήσεων να βοηθήσει την επιχείρηση;
Τέλος μετά από την ερεύνα που θα γίνει με την βοήθεια και ερωτηματολόγιου σε σχέση με τους πελάτες αλλά και τα κοινωνικά δίκτυα θα δοθούν διάφορες προτάσεις σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, την αναβάθμιση της παραγωγής των επιχειρήσεων αλλά και την χρήση της τεχνολογίας και των κοινωνικών δικτύων.