dc.contributor.advisor | Μηλιαρέσης, Γιώργος | |
dc.contributor.author | Ευσταθίου, Χρήστος | |
dc.contributor.other | Efstathiou, Christos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-06-24T10:28:54Z | |
dc.date.available | 2019-06-24T10:28:54Z | |
dc.date.copyright | 2019-06-24 | |
dc.date.issued | 2019-06 | |
dc.identifier.other | ΔΠΠ/2019/00219 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4112 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (Geographic Information Systems – GIS) αποτελούν ένα δυναμικό εργαλείο που βρίσκει εφαρμογή σε πλήθος επιστημονικών πεδίων όπως στη διαχείριση φυσικών πόρων στη διαχείριση του περιβάλλοντος, στη διαχείριση κινδύνων και στις επιστήμες της γης Παράλληλα, αποτελούν καινοτόμα εργαλεία στήριξης των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας που βοηθούν τους μαθητές να αναπτύξουν ικανότητες κριτικής σκέψης, να χρησιμοποιήσουν πραγματικά δεδομένα που συλλέγουν οι ίδιοι ή αναζητούν στο διαδίκτυο. Αν και τα δυνητικά οφέλη από τη χρήση των GIS στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς έχουν τεκμηριωθεί ευρέως στη βιβλιογραφία, η ενσωμάτωσή τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παραμένει μια πρόκληση ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου δεν έχει γίνει ακόμα προσπάθεια εισαγωγής τους.
Η μεταπτυχιακή διατριβή ερευνά την ανάγκη εισαγωγής των GIS στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας σαν υποστηρικτικά εργαλεία της μάθησης περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους έτσι όπως αναφέρονται στη βιβλιογραφία. Ακόμη, περιλαμβάνει Σχέδιο Ερευνητικής Εργασίας που υλοποιήθηκε στο 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων το σχολικό έτος 2018-19 με τίτλο «Το αστικό πράσινο στην πόλη των Τρικάλων και η συμβολή του στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής» με σκοπό να δείξει ότι η χρήση των GIS στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κυρίως) μπορεί να αποτελέσει οδηγό για τη χρήση τους στη διδασκαλία και πολλών άλλων μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος που άμεσα ή έμμεσα σχετίζονται με χωρικά δεδομένα αλλά και να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα περιβάλλοντος. | el_GR |
dc.format.extent | xiv, 146 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών | el_GR |
dc.subject | Geographic Information System | el_GR |
dc.subject | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Environmental education | el_GR |
dc.title | Εισαγωγή γεωπληροφορικής και χωρικής ανάλυσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση - Υποστήριξη προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Geographic Information Systems (GIS) is a powerful tool that applies to a variety of scientific fields such as natural resource management, environmental management, risk management, and earth sciences. At the same time, they are innovative tools to support modern teaching methods which help students develop critical thinking skills and use real data that they collect or search online. Although the potential benefits of using GIS to students and teachers have been well documented in the literature, their integration into Secondary Education remains a challenge especially in Greece where there is still no attempt to introduce them.
The postgraduate dissertation explores the need to introduce GIS into the curriculum of secondary schools in our country as supportive learning tools describing their strengths and weaknesses as stated in the bibliography. It also includes a Research Project that was implemented in the 1st EPAL of Trikala in the school year 2018-19 entitled "Urban green in the city of Trikala and its contribution to the fight against climate change" in order to show that the use of GIS in the framework of programs (mainly Environmental Education) can be a guide for their use in teaching and many other curricula that directly or indirectly relate to spatial data but also contribute to make pupils more sensitive in environmental matters. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |