Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη (ΕΛΛ) / Cultural Policy and Development (in Greek)
  6. Ο βυζαντινός πολιτισμός μέσα από μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα και η εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος στο Βυζαντινό Μουσείο της Βέροιας
 
  • Details
Options

Ο βυζαντινός πολιτισμός μέσα από μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα και η εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος στο Βυζαντινό Μουσείο της Βέροιας

Author(s)
Πολατίδου, Μαρία
Date Issued
2020-04
Faculty
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών / Faculty of Humanities and Social Sciences 
Abstract
Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της προβολής όψεων του βυζαντινού πολιτισμού μέσα από την εκπαιδευτική δραστηριότητα ξένων και ελληνικών μουσείων, αλλά και η εφαρμογή ενός νέου εκπαιδευτικού προγράμματος στο Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας (ΒΜΒ). Συγκεκριμένα, οι στόχοι της έρευνας εστιάζουν στην αναζήτηση και καταγραφή της εκπαιδευτικής δραστηριότητας ξένων και ελληνικών μουσείων, συμπεριλαμβανομένου και του Βυζαντινού Μουσείου Βέροιας, αλλά και στην παρουσίαση του σχεδιασμού και της εφαρμογής ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα τις βυζαντινές και μεταβυζαντινές εικόνες της συλλογής του μουσείου.

Ειδικότερα, για τις ανάγκες της έρευνας πραγματοποιήθηκε επισκόπηση της βιβλιογραφίας, που αφορά σε ζητήματα μουσειολογίας και μουσειοπαιδαγωγικής. Παράλληλα, αναλύθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά εικοσιπέντε εκπαιδευτικών προγραμμάτων από την Ευρώπη και την Ασία, τα οποία διακρίθηκαν ή έλαβαν από την Επιτροπή για την Εκπαίδευση και τις Πολιτιστικές Δράσεις (CECA) του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM) το Βραβείο Καλών Πρακτικών (Best Practice Award).

Επίσης, με αφορμή το θέμα της νέας πρότασης εκπαιδευτικού προγράμματος, αναζητήθηκαν μέσα από τη βιβλιογραφική και κυρίως τη διαδικτυακή έρευνα, ξένα και ελληνικά μουσεία, τα οποία έχουν αξιοποιήσει στην εκπαιδευτική τους δραστηριότητα ξύλινες φορητές εικόνες της βυζαντινής και της μεταβυζαντινής περιόδου. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε αρχειακή έρευνα, προκειμένου να καταγραφεί η συνολική εκπαιδευτική δραστηριότητα του Βυζαντινού Μουσείου Βέροιας, η οποία αφορά σε εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες.

Τέλος, στο πλαίσιο της εκπόνησης της παρούσας διατριβής σχεδιάστηκε μία νέα πρόταση εκπαιδευτικού προγράμματος, η οποία απευθύνεται στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα εφαρμόστηκε στο Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών της Ε΄ τάξης Δημοτικών Σχολείων της πόλης και αξιολογήθηκε τόσο από τους ίδιους όσο και από τους εκπαιδευτικούς τους.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
viii, 217 σ. 30 εκ.
Subjects

Μουσειοεκπαιδευτικά π...

Museum educational pr...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΠΠΑ-2020-00141.pdf

Size

4.54 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):845aad1cbddf5b2f73d686e0c35ca079

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly