Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσουλφάς, Ιωάννης
dc.contributor.authorΣτριφτάρας, Ανδρέας
dc.contributor.otherStriftaras, Andreas
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-06-20T09:17:17Z
dc.date.available2019-06-20T09:17:17Z
dc.date.copyright2019-03
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΔΤΠ/2018/00116el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4096
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει την έννοια της ποιότητας, τη διαχείριση ποιότητας και τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, τους θεμελιωτές της, αλλά και την εφαρμογή της στην εκπαίδευση. Επιπλέον, επιχειρεί να αναλύσει την ηγεσία, τα διάφορα στυλ (πρότυπα) ηγεσίας, και τη σχέση της με την εκπαίδευση. Παράλληλα, χρησιμοποιώντας βιβλιογραφικές αναφορές, προσδιορίζει τη σχέση της ηγεσίας με την ποιότητα, και τον ρόλο τους στην εκπαίδευση. Επιπλέον, μελετάται η περίπτωση μίας σχολικής μονάδας, με τη βοήθεια ερωτηματολογίου. Ο στόχος είναι η ανάδειξη του προτύπου ηγεσίας (χρησιμοποιώντας τα δύο στυλ που κυριαρχούν στη διεθνή βιβλιογραφία, το μετασχηματιστικό και το συναλλακτικό), που ακολουθεί ο διευθυντής της μονάδας, όπως επίσης και οι διαστάσεις ποιότητας. Η ερευνητική προσπάθεια μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για την ανάδειξη αντίστοιχων αποτελεσμάτων σε οποιαδήποτε σχολική μονάδα, με σκοπό την αξιοποίησή τους προς όφελος της σχολικής μονάδας. Τα αποτελέσματα της παρούσας διατριβής αφορούν τόσο στον τομέα του καταλληλότερου ηγετικού προτύπου, όσο και στις διαστάσεις ποιότητας. Η ιδιαιτερότητα της εκπαιδευτικής ηγεσίας, τόσο ως προς τον τρόπο άσκησής της, όσο και ως προς τις πολιτισμικές διαφορές μεταξύ των διαφορετικών κρατών, είναι υπεύθυνη για τα αντιφατικά αποτελέσματα ερευνών που καταγράφονται στη διεθνή βιβλιογραφία. Όμως, η κυριαρχία του ανθρώπινου παράγοντα στον τομέα της εκπαίδευσης, και η ιδιαίτερη σχέση που πρέπει να αναπτύξει ο ηγέτης με τους εκπαιδευτικούς, καθιστά το μετασχηματιστικό πρότυπο, στις περισσότερες έρευνες, το πλέον κατάλληλο για την ανάδειξη ποιοτικών στοιχείων στην εκπαιδευτική μονάδα, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που προκύπτουν από την κουλτούρα κάθε χώρας.el_GR
dc.format.extentvi, 58 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΗγεσία -- Εκπαιδευτικοί οργανισμοίel_GR
dc.subjectLeadership -- Educationel_GR
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel_GR
dc.subjectTotal quality managementel_GR
dc.titleΗγεσία και ποιότητα σε εκπαιδευτικούς οργανισμούςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis research attempts to study the concept of quality, quality management and Total Quality Management, its founders and its application to education. In addition, it attempts to analyze leadership, the various forms of leadership and its relation to education. At the same time, using bibliographic references, determines the relationship of leadership with quality and their role in education. In addition, a school unit is being studied with the help of a questionnaire. The goal is to promote the leadership model (using the two styles that dominate the international bibliography, transformational and transactional) followed by the manager as well as the quality dimensions. The research effort can be a model for producing corresponding results in any school unit for the benefit of the school unit. The results of this dissertation concern both the most appropriate leadership model and the quality dimensions. The peculiarity of educational leadership, both in terms of practice and in terms of cultural differences between different countries, is responsible for the contradictory results of research recorded in the international literature. However, the predominance of the human factor in the field of education and the particular relationship the leader needs to develop with teachers, make the transformational model in most surveys, the most suitable for promoting qualitative elements in the educational unit, taking seriously special circumstances emerging from the culture of each country.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record