dc.contributor.advisor | Τσουλφάς, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Στριφτάρας, Ανδρέας | |
dc.contributor.other | Striftaras, Andreas | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-06-20T09:17:17Z | |
dc.date.available | 2019-06-20T09:17:17Z | |
dc.date.copyright | 2019-03 | |
dc.date.issued | 2018-12 | |
dc.identifier.other | ΔΤΠ/2018/00116 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4096 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει την έννοια της ποιότητας, τη διαχείριση ποιότητας και τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, τους θεμελιωτές της, αλλά και την εφαρμογή της στην εκπαίδευση. Επιπλέον, επιχειρεί να αναλύσει την ηγεσία, τα διάφορα στυλ (πρότυπα) ηγεσίας, και τη σχέση της με την εκπαίδευση. Παράλληλα, χρησιμοποιώντας βιβλιογραφικές αναφορές, προσδιορίζει τη σχέση της ηγεσίας με την ποιότητα, και τον ρόλο τους στην εκπαίδευση.
Επιπλέον, μελετάται η περίπτωση μίας σχολικής μονάδας, με τη βοήθεια ερωτηματολογίου. Ο στόχος είναι η ανάδειξη του προτύπου ηγεσίας (χρησιμοποιώντας τα δύο στυλ που κυριαρχούν στη διεθνή βιβλιογραφία, το μετασχηματιστικό και το συναλλακτικό), που ακολουθεί ο διευθυντής της μονάδας, όπως επίσης και οι διαστάσεις ποιότητας. Η ερευνητική προσπάθεια μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για την ανάδειξη αντίστοιχων αποτελεσμάτων σε οποιαδήποτε σχολική μονάδα, με σκοπό την αξιοποίησή τους προς όφελος της σχολικής μονάδας.
Τα αποτελέσματα της παρούσας διατριβής αφορούν τόσο στον τομέα του καταλληλότερου ηγετικού προτύπου, όσο και στις διαστάσεις ποιότητας. Η ιδιαιτερότητα της εκπαιδευτικής ηγεσίας, τόσο ως προς τον τρόπο άσκησής της, όσο και ως προς τις πολιτισμικές διαφορές μεταξύ των διαφορετικών κρατών, είναι υπεύθυνη για τα αντιφατικά αποτελέσματα ερευνών που καταγράφονται στη διεθνή βιβλιογραφία. Όμως, η κυριαρχία του ανθρώπινου παράγοντα στον τομέα της εκπαίδευσης, και η ιδιαίτερη σχέση που πρέπει να αναπτύξει ο ηγέτης με τους εκπαιδευτικούς, καθιστά το μετασχηματιστικό πρότυπο, στις περισσότερες έρευνες, το πλέον κατάλληλο για την ανάδειξη ποιοτικών στοιχείων στην εκπαιδευτική μονάδα, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που προκύπτουν από την κουλτούρα κάθε χώρας. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 58 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ηγεσία -- Εκπαιδευτικοί οργανισμοί | el_GR |
dc.subject | Leadership -- Education | el_GR |
dc.subject | Διοίκηση ολικής ποιότητας | el_GR |
dc.subject | Total quality management | el_GR |
dc.title | Ηγεσία και ποιότητα σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This research attempts to study the concept of quality, quality management and Total Quality Management, its founders and its application to education. In addition, it attempts to analyze leadership, the various forms of leadership and its relation to education. At the same time, using bibliographic references, determines the relationship of leadership with quality and their role in education.
In addition, a school unit is being studied with the help of a questionnaire. The goal is to promote the leadership model (using the two styles that dominate the international bibliography, transformational and transactional) followed by the manager as well as the quality dimensions. The research effort can be a model for producing corresponding results in any school unit for the benefit of the school unit.
The results of this dissertation concern both the most appropriate leadership model and the quality dimensions. The peculiarity of educational leadership, both in terms of practice and in terms of cultural differences between different countries, is responsible for the contradictory results of research recorded in the international literature. However, the predominance of the human factor in the field of education and the particular relationship the leader needs to develop with teachers, make the transformational model in most surveys, the most suitable for promoting qualitative elements in the educational unit, taking seriously special circumstances emerging from the culture of each country. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |