Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Πολιτική Υγείας και Σχεδιασμός Υπηρεσιών Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
  6. Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή στην πρόληψη και προαγωγή της υγείας.
 
  • Details
Options

Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή στην πρόληψη και προαγωγή της υγείας.

Author(s)
Μουρατίδου, Ελένη
Date Issued
2020-06
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Ο σχολικός νοσηλευτής έχει ως κύριο στόχο την πρόληψη, την προαγωγή υγείας, και τη βελτίωση του επιπέδου υγείας του σχολικού πληθυσμού. Προβαίνει στην ενημέρωση για τη σημασία της διενέργειας των εμβολιασμών και τονίζει την προστασία που προσφέρουν έναντι διαφόρων παθήσεων. Επικεντρώνεται στην προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής επισημαίνοντας τα οφέλη μιας ισορροπημένης διατροφής και της φυσικής άσκησης. Διοργανώνει ημερίδες και επιστημονικά προγράμματα που αφορούν την ψυχική, πνευματική και σεξουαλική υγεία.
Αποτελεί πρόσωπο εμπιστοσύνης για τους μαθητές, τους γονείς και όλου του προσωπικού του σχολείου, παρέχοντας ψυχολογική στήριξη. Τηρεί απαρέγκλιτα το ιατρικό απόρρητο προφυλάσσοντας τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και ενεργεί πάντα προς όφελος του μαθητή, εφαρμόζοντας τον κώδικα νοσηλευτικής δεοντολογίας. Εντοπίζει εγκαίρως σημάδια ψυχολογικής αστάθειας και παρέκκλισης ψυχοκοινωνικής συμπεριφοράς στον μαθητή, αναζητώντας τις αιτίες και τους τρόπους επίλυσης αυτών.
Επίσης ο σχολικός νοσηλευτής αναλαμβάνει τη φροντίδα και αντιμετώπιση χρόνιων νοσημάτων, που εμφανίζουν τα παιδιά και οι έφηβοι, εκπαιδεύει τα παιδιά και τους γονείς, και δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον. Είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ εκπαιδευτικού συστήματος και συστήματος υγείας, εντοπίζει σημάδια σωματικής, ψυχολογικής και σεξουαλικής κακοποίησης στους μαθητές και με διακριτικότητα ενεργεί προς την επίλυση του προβλήματος μέσα από τη συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου καθώς και τους ειδικούς αρμόδιους φορείς.
Επισημαίνει τους κινδύνους από την ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου στους μαθητές, εντοπίζει σημάδια σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού (cyber bulling), και πλησιάζει διακριτικά και μεμονωμένα το θύμα, καθώς και το λοιπό προσωπικό και τους γονείς, επισημαίνοντας την ύπαρξη του κινδύνου στην ψυχική, διανοητική και πνευματική ανάπτυξη του παιδιού., στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
Ενημερώνει για τους κινδύνους από τη χρήση προϊόντων καπνού, αλκοόλ, τοξικών ουσιών, και βοηθάει στην αντιμετώπιση και απεξάρτηση από αυτά. Επισημαίνει τους κινδύνους από τη μετάδοση σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων και ενημερώνει για τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης.
Η ελληνική νομοθεσία περιορίζεται στην παρουσία του σχολικού νοσηλευτή στην ειδική εκπαίδευση. Δυστυχώς δεν προβλέπει την παρουσία σχολικού νοσηλευτή στην υπόλοιπη εκπαίδευση, παρόλο που οι ανάγκες και τα προβλήματα επεκτείνονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
81 σ. ; 30 εκ.
Subjects

Υπηρεσίες υγείας -- Σ...

Health care systems -...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΠΥΣ-2020-00207.pdf

Size

723.2 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):df02ffcca26a0c426b8433ba8439fcf0

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly