Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Πολιτική Υγείας και Σχεδιασμός Υπηρεσιών Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
  6. Ικανοποίηση ασθενών από τις δημόσιες οδοντιατρικές υπηρεσίες της Κύπρου
 
  • Details
Options

Ικανοποίηση ασθενών από τις δημόσιες οδοντιατρικές υπηρεσίες της Κύπρου

Author(s)
Χαραλάμπους, Χρύσω
Date Issued
2017-09-08
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Η ικανοποίηση των ασθενών είναι μία πολυδιάστατη έννοια και αποτελεί τη συνισταμένη πολλών κριτηρίων εκτίμησης που αφορούν τις παρεχόμενες Δημόσιες Οδοντιατρικές Υπηρεσίες (ΔΟΥ), όπως είναι η πρόσβαση και οργάνωση, το προσωπικό και η ποιότητα οδοντιατρικής φροντίδας.
Σκοπός:
Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών που επισκέπτονται τις ΔΟΥ της Κύπρου και η διερεύνηση των παραγόντων/διαστάσεων που συνδέονται με την ικανοποίηση.

Μεθοδολογία:
Συγχρονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 24/5/2016 και 12/10/2016 στα Δημόσια Νοσοκομεία, αστικά και αγροτικά Κ.Υ. της Κύπρου, με τη μέθοδο της αυτοσυμπλήρωσης των ερωτηματολογίων από 414 συμμετέχοντες, και την χρήση κάλπης. Εργαλείο μέτρησης της ικανοποίησης των ασθενών αποτέλεσε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο, η διαμόρφωση του οποίου στηρίχθηκε στο ερωτηματολόγιο των Davies and Ware (1982), καθώς και στα ερωτηματολόγια των Charalambous (2004), Ροδιάς & Βρυώνη (2010) και Βιολάρη (2012).
Αποτελέσματα:
Ο Συνολικός Δείκτης Οδοντιατρικής Ικανοποίησης στην κλίμακα 1-5, ανήλθε στο 4,41±0,49 (83%). Το 71% δήλωσε ικανοποιημένο ή πολύ ικανοποιημένο από την προσβασιμότητα και οργάνωση, το 91% από το προσωπικό και το 87% από την ποιότητα της οδοντιατρικής φροντίδας. Το 97% των συμμετεχόντων προτίθεται να επισκεφθεί ξανά τις ΔOY, ενώ το 95% θα τις συνιστούσε σε φίλους τους. Το 83% εάν είχε την δυνατότητα επιλογής μεταξύ ΔΟΥ και Ιδιωτικού Τομέα θα συνέχιζε στις ΔΟΥ. Το 76,6% επέλεξε τις ΔΟΥ κυρίως για οικονομικούς λόγους, ενώ το 19,6% δήλωσε ότι είναι η πρώτη φορά που τις επισκέπτεται.
Συμπεράσματα:
Η πλειοψηφία των ασθενών επισκέφθηκε τις ΔΟΥ κυρίως για οικονομικούς λόγους. Οι ΔΟΥ επιβάλλεται να συνεχίσουν να λειτουργούν εξυπηρετώντας αυτή την ευάλωτη κοινωνικο-οικονομικά μερίδα πληθυσμού που τις εμπιστεύεται και τις έχει ανάγκη. Η πολιτεία οφείλει να υιοθετήσει τις ανάλογες πολιτικές υγείας ούτως ώστε να εξασφαλίσει την ισότιμη και καθολική πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες οδοντιατρικής φροντίδας.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
xii, 108 σ. 30 εκ.
Subjects

Ικανοποίηση ασθενών

Patients satisfaction...

Ικανοποίηση ασθενών -...

Patients satisfaction...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΠΥΣΣ-2017-00121.pdf

Size

1.49 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):1853186a4ef53c23c05412530cf6b8bc

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly