Show simple item record

dc.contributor.advisorΨυλλάκη, Μαρία
dc.contributor.authorΚαμπούρης, Γεώργιος
dc.contributor.otherKampouris, Georgios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-03-22T06:49:39Z
dc.date.available2019-03-22T06:49:39Z
dc.date.copyright2019-03-22
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΔΤΠ/2018/00118el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3968
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να ρίξει φως στο επιστημονικό πεδίο της ηγεσίας στην εκπαίδευση, περιγράφοντας πώς ο ρόλος του ηγέτη – διευθυντή επηρεάζει το σχολικό κλίμα μιας σχολικής μονάδας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, μελετά ποια μορφή ηγεσίας υιοθετούν οι διευθυντές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Εορδαίας, ποιο στυλ ηγεσίας θεωρούν οι εκπαιδευτικοί αποδοτικότερο, τον βαθμό ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από το σχολικό κλίμα και πώς τα ατομικά- δημογραφικά τους χαρακτηριστικά, τους επηρεάζουν, τα χαρακτηριστικά του διευθυντή που θεωρούν σημαντικά ώστε να είναι αποτελεσματικός, και τον βαθμό εφαρμογής τους στην πράξη. Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από 3 Σεπτεμβρίου έως 3 Οκτωβρίου 2018, στο χώρο 11 σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , της πόλης της Πτολεμαΐδας. Για τη διεξαγωγή της έρευνας έλαβαν μέρος 115 εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, του Δήμου Εορδαίας. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το ερωτηματολόγιο, με κλειστού τύπου ερωτήσεις, του οποίου ο σχεδιασμός βασίστηκε σε προηγούμενες εμπειρικές μελέτες καθώς και στη βιβλιογραφία. Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας, πραγματοποιήθηκε επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων με τη χρήση του προγράμματος στατιστικής επεξεργασίας SPSS 22, από την οποία προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ως πιο διαδεδομένη μορφή ηγεσίας τη δημοκρατική. Όλα τα γνωρίσματα που πρέπει να χαρακτηρίζουν έναν αποτελεσματικό διευθυντή κατέγραψαν υψηλό βαθμό σημαντικότητας, ωστόσο, φαίνεται να εφαρμόζονται στην πράξη σε χαμηλότερο βαθμό. Τέλος, κάνοντας μια αποτίμηση καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ο ρόλος του διευθυντή δείχνει να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το σχολικό κλίμα και κατ’ επέκταση το εκπαιδευτικό έργο και την εργασιακή ικανοποίηση που νιώθουν οι εκπαιδευτικοί κατά την διάρκεια της εργασίας και παραμονής τους στο σχολείο.el_GR
dc.format.extent118 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΗγεσία -- Δευτεροβάθμια εκπαίδευση -- Ελλάδαel_GR
dc.subjectLeadership -- Secondary education -- Greeceel_GR
dc.subjectΣχολική ηγεσίαel_GR
dc.subjectSchool leadershipel_GR
dc.subjectΣχολική κουλτούραel_GR
dc.subjectSchool cultureel_GR
dc.titleΟ ρόλος του διευθυντή σχολικής μονάδας στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος: Εμπειρική μελέτη σε σχολικές μονάδες Β' / βάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Εορδαίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe main purpose of the present MA thesis is to shed light in the scientific field of leadership in education, describing that the role of the school principal influences the general atmosphere of a school in secondary education. More specifically, this research attempts to study which form of leadership is adopted by headmasters of schools in secondary education in the area of Eordaia, which style of leadership school teachers consider more efficient, the degree to which teachers are satisfied with the school climate, as well as how their personal demographic characteristics affect them .Another effort is made to pinpoint the characteristics of a headmaster in order that he be effective, as well as the degree to which they are applicable in the school classroom. In terms of the present study, quantitative research has been conducted. The research took place from September 3rd to October 3rd 2018 in the area of 11 secondary education schools in the city of Ptolemaida. 115 secondary school teachers of the area of Eordaia participated in the current research. The research tool that has been used is the questionnaire (including closed type questions), which has been designed by focusing on previous experiential studies as well as on bibliography. After the completion of the research, the statistics programme SPSS 22 was used for the processing and analysis of the data and the results that appeared lead to significant conclusions. The results of the research indicate that the demographic model of leadership is the most widespread among the schools. All the ideal features a good school principal should have, have been found to be of great importance. However, it seems that these features do not apply so much in practice. Finally, after doing a valuation of the results, we conclude that the role of the school principal seems to have a great influence on the school climate between the teaching personnel, as well as the quality of their teaching performance and the amount of working satisfaction that teachers appear to have during their work and stay at school.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record