Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Πολιτική Υγείας και Σχεδιασμός Υπηρεσιών Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
  6. Διαχείριση συγκρούσεων στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό στο Τμήμα Ατυχημάτων και Επειγόντων ενός γενικού δημόσιου νοσοκομείου
 
  • Details
Options

Διαχείριση συγκρούσεων στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό στο Τμήμα Ατυχημάτων και Επειγόντων ενός γενικού δημόσιου νοσοκομείου

Author(s)
Νικολάου, Ελένη
Date Issued
2017-06-30
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Εισαγωγή: Στις υπηρεσίες υγείας και εδικά στα Τμήματα Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών (ΤΑΕΠ) οι συγκρούσεις είναι συχνές επηρεάζοντας αρνητικά τον οργανισμό, τις διαπροσωπικές σχέσεις, τους ίδιους τους επαγγελματίες υγείας αλλά και τους ασθενείς.
Σκοπός: Να διερευνηθεί η ύπαρξη συγκρούσεων ανάμεσα στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό που εργάζεται στο ΤΑΕΠ σε ένα κυπριακό δημόσιο γενικό νοσοκομείο και να προσδιοριστούν οι βασικοί παράγοντες που οδηγούν σε συγκρούσεις.
Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε μια συγχρονική μελέτη με δειγματοληψία ευκολίας και τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με 56 νοσηλευτικούς και ιατρικούς λειτουργούς που εργάζονται στο ΤΑΕΠ του Γενικού Νοσοκομείου Λάρνακας. Η συμμετοχή στην έρευνα ήταν εθελοντική και ανώνυμη.
Αποτελέσματα: Το 80% ήταν νοσηλευτικοί λειτουργοί και το 20% ιατρικοί λειτουργοί, εκ των οποίων το 51,1% ανέφερε ότι οι συγκρούσεις αποτελούν συχνό φαινόμενο στον εργασιακό τους χώρο. Οι συγκρούσεις συνέβαιναν πιο συχνά ανάμεσα στους επαγγελματίες υγείας και το οικογενειακό/φιλικό περιβάλλον των ασθενών και σε ιεραρχικό επίπεδο με τους υφιστάμενους ή τους προϊστάμενούς τους. Κυριότερη αιτία των συγκρούσεων αποτελούσαν οργανωσιακοί παράγοντες όπως οι περιορισμένοι πόροι (86,6%) και ο φόρτος εργασίας (84,4%). Οι συγκρούσεις είχαν ως κυριότερη συνέπεια την μείωση της παραγωγικότητας (53,3%) και καταστροφικές συνέπειες στις εργασιακές σχέσεις (40,0%). Ως μέθοδος διαχείρισης των συγκρούσεων επιλέχθηκε η διαπραγμάτευση με τον/τους εμπλεκόμενο/νους για αμοιβαίο όφελος.
Συμπεράσματα: Η εκπαίδευση του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού για την απόκτηση γνώσης και δεξιοτήτων για τη διαχείριση τους αλλά και ο εντοπισμός και η κατανόηση των παραγόντων που τους προκαλούν είναι ζωτικής σημασίας καθώς συμβάλλουν στην εποικοδομητική επίλυσή τους.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
84 σ. 30 εκ.
Subjects

Διαχείριση συγκρούσεω...

Conflict management

Διαχείριση συγκρούσεω...

Conflict management -...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΠΥΣΣ-2017-00111.pdf

Size

1.4 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):b1ce60dce6031c21871c77a3460a5c1b

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly