Ποιότητα στα δημόσια έργα. Ο ρόλος της τεχνικής υπηρεσίας, εμπόδια στην επιτυχημένη εφαρμογή Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, μέτρα βελτίωσης με τη χρήση του εργαλείου PDCA (κύκλος του Deming), με πρακτική εφαρμογή στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου Άνδρου
Abstract
Οι σύγχρονες αρχές δημόσια διοίκησης εμφανίζουν μια συνεχή ροπή για εφαρμογή των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε όλο και μεγαλύτερο εύρος τομέων της δημόσιας διοίκησης και κυρίως σε αυτούς όπου εμφανίζεται έντονη η τεχνική συνιστώσα.
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να καταδείξει το ρόλο των τεχνικών υπηρεσιών στη διαμόρφωση του επιπέδου ποιότητας των δημοσίων έργων και να ανιχνεύσει τα σημαντικότερα εμπόδια που ανακύπτουν για την επιτυχημένη εφαρμογή των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στις δημόσιες τεχνικές υπηρεσίες, με πρακτική εφαρμογή στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Άνδρου.
Μέσω της ανάλυσης που έλαβε χώρα κρίνεται απαραίτητη εφαρμογή των αρχών της ΔΟΠ στις τεχνικές υπηρεσ'ιες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης προκριμένου να εξασφαλίζεται η συνεχής βελτίωση της ποιότητας των δημοσίων έργων. Το βασικότερο εμπόδιο για την υιοθέτηση των αρχών της ΔΟΠ αποτελεί το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι διακρίνονται από μια προσκόλληση στην παραδοσιακή διοίκηση με αποτέλεσμα να αποστρέφονται κάθε προσπάθεια για αλλαγή σε ένα πιο σύγχρονο υτόπο διοίκησης της ποιότητας. Οσον αφορά στο δήμο Άνδρου, προτείνεται η θέση του στόχου της βελτίωσης της ποιότητας των δημοσίων έργων μέσω της δημιουργίας κουλτούρας για την ποιότητα καθώς και η εξασφάλιση πιστοποίησης ISO η οποία θα αποτελέσει τη βάση για εφαρμογή λειτουργικών δράσεων τυποποιημένης μορφής, ενώ ταυτόχρονα θα εξασφαλίσει συγκριτικό πλεονέκτημα σε έναν πολύ μικρό δήμο όπως αυτόν της Άνδρου. Δράσεις περαιτέρω στελέχωσης και εκπαίδευσης του προσωπικού σε θέματα ποιότητας, θεωρούνται επίσης απαραίτητες για τη βελτίωση της ποιότητας των έργων που εκπονεί ο δήμος.