dc.contributor.advisor | Ανδρέου, Σοφία | |
dc.contributor.author | Τσολάκη, Ευανθία | |
dc.contributor.other | Tsolaki, Evanthia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-03-18T10:41:16Z | |
dc.date.available | 2019-03-18T10:41:16Z | |
dc.date.copyright | 2019-03-18 | |
dc.date.issued | 2018-12 | |
dc.identifier.other | MBA/2018/00658 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3946 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Μετά την οικονομική κρίση του 2013 στην Κύπρο, κατέστη αναγκαίος ο εκσυγρονιμός της Νομοθεσίας που αφορά την χορήγηση οικονομικής βοήθειας από το Κράτος προς ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, ώστε να συμπεριληφθούν και οι μακροχρόνια άνεργοι.
Έτσι το 2014, ψηφίστηκε από την Βουλή των Αντιπροσώπων, ο περί Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και Γενικά Κοινωνικών Παροχών Νόμος (109(Ι)/2014), ο οποίος προβλέπει την παροχή σε άτομα με αναπηρίες, σε ηλικιωμένους και σε μακροχρόνια άνεργους, Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, υπό προϋποθέσεις (στη συνέχεια θα αναφέρεται ως "ο Νόμος")
Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διαπιστωθεί κατά πόσο ο Νόμος περιορίζεται μόνο στην οικονομική στήριξη των ληπτών ΕΕΕ ή αν επεκτείνεται και στην παροχή κινήτρων και ευκαιριών για την ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας και γενικά στη βελτίωση της οικονομικής κατάστασής τους με τρόπους άλλους από την οικονομική στήριξη από το Κράτος αλλά και για την αποφυγή του κοινωνικού αποκλεισμού τους, κατά πόσο εφαρμόζονται οι πρόνοιες του Νόμου και ποιες πρακτικές και/ή πολιτικές θα πρέπει να εφαρμοστούν προκειμένου να επιτύχει η ένταξη ή επανένταξη των ληπτών ΕΕΕ στην αγορά εργασίας και κατ’ επέκταση η οικονομική ανεξαρτησία τους ώστε η παροχή ΕΕΕ να αποτελεί ένα προσωρινό μέτρο.
Από την έρευνα η οποία διεξήχθη ανάμεσα σε 50 λήπτες ΕΕΕ, φάνηκε ότι αν και στην Κύπρο ισχύει ένα σχετικά ικανοποιητικό Νομοθετικό πλαίσιο και προβλέπονται προγράμματα, πρακτικές και πολιτικές για την ένταξη ή επανένταξη των ληπτών ΕΕΕ στην αγορά εργασίας και γενικά για την βελτίωση της οικονομικής κατάστασής τους με τρόπους άλλους από την οικονομική στήριξη του Κράτους, εντούτοις αυτά δεν εφαρμόζονται ή εφαρμόζονται στον ελάχιστο βαθμό, με αποτέλεσμα η παροχή ΕΕΕ να τείνει να μετατραπεί από προσωρινό, σε μόνιμο μέτρο με όλες τις αρνητικές συνέπειες για τους λήπτες ΕΕΕ αλλά και για την κοινωνία και την οικονομία του Κράτους. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 76 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Οικονομική κρίση -- Κύπρος | el_GR |
dc.subject | Economic crisis -- Cyprus | el_GR |
dc.title | Κίνητρα και τρόποι βελτίωσης της οικονομικής κατάστασης ληπτών ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (ΕΕΕ) στην Κύπρο | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Following the 2013 economic crisis in Cyprus, modernizing the legislation concerning the granting of State Financial Assistance to the vulnerable categories of population, became an imperative so as to include the long-term unemployed.
To that effect, in 2014 the Cypriot House of Representatives passed, the Law 109 (I)/2014 on the Minimum Guaranteed Income and generally on Social Benefits, (hereinafter referred to as “the Law”) which provides under certain conditions allowances of Minimum Income Guarantee (hereinafter referred to as “MIG”) to persons with disabilities, to elderly people and to long-term unemployed.
The objective of this study is determine whether the Law is limited to the provision of financial assistance to the recipients of MIG or whether it also extends to provide them with incentives and opportunities for entering or re-integrating them to the labour market and generally to improve their financial situation with different means other than the State financial assistance as well as whether it provides for the prevention of their social exclusion and to what extend the provisions of the Law are implemented and what practices and/or policies will need to be applied in order to achieve entrance or re-integration of the MIG recipients to the labour market and subsequently them to achieve financial independence so as the MIG allowance to constitute a temporary measure.
From the research that was conducted in 50 MIG recipients, it appeared that although in Cyprus exists a sufficient legislative framework and programmes, policies and practices are laid down for the entrance or re-integration of the MIG recipients in the labour marker and generally for the improvement of their financial situation with means other that the financial support from the State, these are not implemented or are hardly implemented, resulting to the allowance of MIG constituting a permanent measure rather than a temporary one and that is carrying all the negative consequences to the MIG recipients, to the society and to the State economy. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |